شناسهٔ خبر: 41153056 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استقبال الازهر از توافق جنبش‌های حماس و فتح

صاحب‌خبر -

شفقنا- الازهر مصر ضمن استقبال از توافق اخیر میان جنبش های حماس و فتح، ابراز امیدواری کرد که سرآغاز وحدت فلسطینیان در برابر طمع ورزی رژیم صهیونیستی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، الازهر مصر شامگاه یک شنبه با صدور بیانیه ای از توافق اخیر میان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش آزادی بخش میهنی فلسطین (فتح) در راستای مقابله با طرح های رژیم صهیونیستی برای اشغال مناطق واقع در کرانه باختری رود اردن استقبال کرد.

الازهر در بیانیه خود ابراز امیدواری کرد که توافق میان جنبش های حماس و فتح، سرآغازی برای همبستگی و اتحاد فلسطینیان در رویارویی با طمع ورزی های رژیم صهیونیستی باشد و به سیاست های عملی تبدیل شود تا سیاست «دفاکتو» که این رژیم برای تحمیل آن تلاش می کند را ناکام بگذارد و با هر گونه طرح ایجاد شهرک های یهودی نشین در آینده نیز مقابله کند.

در بیانیه الازهر همچنین بر لزوم اولویت دادن به منافع کلان ملی در برابر منافع فردی، کنار گذاشتن همه اختلافات تاکید کرد تا توافق کنونی حماس و فتح، راهی برای آشتی ملی جامع، عامل وحدت نه تفرقه و گامی به سوی یک فعالیت جدید در راستای بازپس گیری حقوق فلسطینیان باشد.

الازهر ضمن تاکید بر پشتیبانی قاطع خود از توافق میان حماس و فتح به نفع مسئله فلسطین، از همگان درخواست کرد که از این توافق در زمینه های مختلف و در راستای کمک به دستیابی دوباره فلسطین به تصمیم گیری واحد در رویارویی با توطئه های علیه خود حمایت کنند.

این در حالی است که «صالح العاروری»، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «جبریل الرجوب»، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح پنج شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، اعلام کردند که این دو جنبش بر سر همکاری و تلاش مشترک در راستای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی به توافق رسیدند.

خبر اصلی را در آر.تی ببینید

نظر شما