شناسهٔ خبر: 41127711 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمار و ارقام دیدار یوونتوس و تورینو؛

رونالدو طلسم ضربات آزاد را شکست/ بوفون با عبور از پائولو مالدینی رکورددار بازی در سری آ شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- طلسم ضربات آزاد کریستیانو رونالدو در یوونتوس شکسته شد.
به گزارش آریا، پس از بیش از یک سال و نیم حضور در یوونتوس، کریستیانو رونالدو بالاخره توانست برای اولین بار از روی ضربه آزاد برای بیانکونری گلزنی کند. کریستیانو رونالدو در دقیقه 60 بازی یوونتوس و تورینو از روی ضربه آزاد، به زیبایی موفق به گلزنی شد و گل سوم بانوی پیر مقابل تورینو را به ثمر رساند. به نقل از اوپتا، این نخستین گل کریستیانو رونالدو از روی ضربه آزاد برای یوونتوس بود و رونالدو پس از چهل و سومین تلاش خود، توانست از روی ضربه آزاد برای یوونتوس گل بزند. البته رونالدو پیش تر در دیداری دوستانه مقابل اینتر موفق شده بود از روی ضربه آزاد برای یوونتوس گلزنی کند.
کریستیانو رونالدو در این حدود دو فصل بازی برای یوونتوس عملکرد درخشانی داشته و موفق به زدن گل های فراوانی شده است، اما عدم موفقیت در تبدیل به گل کردن ضربات ایستگاهی را شاید می شد تنها نقطه منفی کارنامه فردی ستاره پرتغالی نام برد. اما در دیدار امروز یوونتوس مقابل تورینو در دربی دلاموله بالاخره این اتفاق رخ داد. در اواسط نیمه دوم بود که بیانکونری صاحب یک موقعیت ایستگاهی شد و ستاره باتجربه پرتغالی با یک ضربه دقیق به گوشه دروازه گل سوم تیمش را وارد دروازه حرف کرد و اختلاف را به دو گل افزایش داد.
این اولین بار بود که کریستیانو رونالدو از این روش برای یوونتوس گلزنی کرد. در دوران حضور در بیانکونری اتهام عدم توفیق در ارسال پاس گل و زدن ضربات ایستگاهی به رونالدو زده می شد که او در چهر بازی اخیر چهار پاس گل داده و امروز نیز اینگونه موفق به گلزنی شده است.  همچنین اکنون کریستیانو رونالدو در این فصل 25 گل در سری آ به ثمر رسانده و این بدان معناست که او به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شده که در یک فصل در لیگ برتر، لالیگا و سری آ 25 گل یا بیشتر وارد دروازه رقبا کرده است.  رونالدو پیش از این 42 بار در یوونتوس در نواختن ضربات ایستگاهی ناکام مانده بود.
کریستیانو رونالدو با گلی که در دربی دلاموله به ثمر رساند به رکورد 25 گل در فصل 2019/20 سری آ دست یافت تا پس از 59 فصل یکی از بازیکنان یوونتوس موفق به ثبت این تعداد گل شوند. آخرین بار عمر سیوری در فصل 1960/61 موفق شده بود 25 بار برای یوونتوس در سری آ گلزنی کند و پس از آن، بازیکنان بزرگی همچون میشل پلاتینی، پائولو روسی، روبرتو بتگا، زبیگنیو بونیک، سالواتوره اسکیلاچی، روبرتو باجو، جانلوکا ویالی، فابریتزیو راوانلی، الساندرو دل پیرو، فیلیپو اینزاگی، کریستین ویری، دیوید ترزگه، کارلوس توز، گونزالو هیگواین و پائولو دیبالا در این امر ناکام ماندند.
در جریان دیدار یوونتوس و تورینو در هفته سی ام سری آ ایتالیا، جانلوییجی بوفون به عنوان دروازه بان بیانکونری وارد میدان شد. با حضور در دربی دلاموله، تعداد بازی های جانلوییجی بوفون در سری آ ایتالیا به عدد 648 رسید، تا اسطوره یوونتوس بالاتر از پائولو مالدینی به تنهایی رکورددار بازی در سری آ شود.
بوفون با 17 سال و 295 روز سن، در تاریخ 19 نوامبر 1995، در دیدار پارما و میلان برای اولین بار در سری آ ایتالیا به میدان رفت و اولین کلین شیت خود را مقابل مهاجمانی همچون روبرتو باجو، ژرژ وه آ و مارکو سیمونه به ثبت رساند. پس از آن بوفون 167 بار دیگر برای پارما در سری آ به میدان رفت، تا در شش فصل حضور در پارما، جمعاً 168 بازی برای این تیم انجام داده باشد.
بوفون در 3 جولای 2001 با مبلغ رکوردشکن 52 میلیون یورو به یوونتوس پیوست و به گرانترین دروازه بان تاریخ فوتبال بدل شد. رکوردی که تا مدت ها در اختیار وی بود. طی 18 فصل حضور در بیانکونری، آمار 510 بازی در سری آ جلوی نام بوفون ثبت شده، تا وی جمعاً 648 بار در این مسابقات به میدان رفته باشد.
جانلوییجی بوفون با 9 قهرمانی در سری آ رکورددار قهرمانی در این مسابقات نیز است و این در حالیست که دو قهرمانی یوونتوس را نیز از این تیم پس گرفتند. پس از جانلوییجی بوفون، نام پائولو مالدینی، فرانچسکو توتی و خاویر زانتی سه ستاره دیگر تاریخ سری آ در میان رکوردداران بازی در سری آ دیده می شود.

نظر شما