شناسهٔ خبر: 41116553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان تاکید کرد:

اعمال محدودیت‌های جدی در راستای مقابله با کرونا در مهدی‌شهر

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به وضعیت قرمز مهدی‌شهر گفت: به دلیل قرمز شدن وضعیت این شهرستان ازنظر شیوع کرونا، محدودیت‌های جدی اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو اجلاس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت مهدی‌شهر ازنظر شیوع کرونا ویروس قرمز است به همین دلیل محدودیت‌های جدی در راستای مقابله با شیوع بیماری در این شهرستان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان‌های شاهرود، میامی، آرادان و سرخه ازنظر شیوع کرونا ویروس سفید است، تأکید کرد: این در حالی است که وضعیت شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار زرد است و باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش مبتلایان در این شهرستان‌ها اندیشیده شود.

وضعیت باثبات استان سمنان ماندگار نیست

استاندار سمنان بابیان اینکه وضعیت باثبات استان ماندگار نیست، تصریح کرد: تغییر رفتار ویروس و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مردم مانع از ایجاد ثبات در وضعیت شهرستان‌ها می‌شود.

آشناگر با تأکید بر اینکه شاهد شیوع موج دوم کرونا ویروس در برخی از استان‌های کشور هستیم، یادآور شد: با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا در استان مردم باید نسبت به رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بابیان اینکه اصناف، ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی با جدیت تمام برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اقدام کنند، خاطرنشان کرد: صاحبان کارخانه‌ها، برای کارکنان خود ماسک تهیه کنند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه از روز ۱۵ تیرماه سال جاری استفاده از ماسک در سطح کشور الزامی خواهد شد، ابراز کرد: تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی موظف به استفاده از ماسک هستند و ارائه خدمات در این دستگاه‌ها منوط به رعایت دستورالعمل بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی مراجعه‌کنندگان است.

نظر شما