شناسهٔ خبر: 41087175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار بوشهر: پروژه راه آهن بوشهر - شیراز در سخت‌ترین شرایط مالی کشور فعال است

گروه استان‌ها - استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه راه آهن بوشهر - شیراز روند اجرایی مطلوبی دارد گفت: پروژه راه آهن بوشهر- شیراز در سخت‌ترین شرایط مالی کشور فعال و روبه‌ پیشرفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تنگستان، عبدالکریم گراوند ظهر امروز  در بررسی روند اجرای پروژه راه آهن بوشهر وضعیت قطعه 10 این پروژه را مورد بازدید قرار داد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 90 میلیارد تومان برای  اجرای پروژه راه آهن بوشهر مصوب شده است اظهار داشت: از این میزان اعتبار 55 میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و 35 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مصوب شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه این اعتبار امسال  به صورت کامل پرداخت شود گفت:با توجه به عنایت دولت نسبت به  پروژه راه آهن بوشهر -  شیراز با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی دولت، اعتبارات سال گذشته این پروژه جذب شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این پروژه در مرحله حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها قرار دارد تصریح کرد: سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر - شیراز  قطعه 10 آن است که دارای 18 درصد عملیات خاکبرداری، 2500 متر حفاری تونل و 3 کیلومتر پل سازی است.

گراوند از افزایش طول راه آهن بوشهر - شیراز خبر داد و بیان کرد: مصوبه قبلی شورای اقتصاد طول راه آهن بوشهر شیراز 250 کیلومتر تعیین شده بود که با پیگیری‌های انجام شده در دولت به 450 کیلومتر افزایش یافت.

وی، راه آهن بوشهر - شیراز را یکی از پروژه‌های حیاتی و مهم در استان بوشهر دانست و افزود: با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی با پیگیری‌های صورت گرفته روند این پروژه در دولت تدبیر و امید متوقف نشد که در این راستا از تعامل نمایندگان سابق استان بوشهر در مجلس قدردانی می‌شود.

استاندار بوشهر پیشرفت فیزیکی قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر -  شیراز را  21.5 درصد دانست و گفت: مردم باید بدانند پروژه راه آهن بوشهر- شیراز در سخت‌ترین شرایط مالی کشور فعال است.

گراوند افزود: سال گذشته با وجود سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین  تحریم‌ها در 40 سال گذشته اما  تمامی اعتبار  مصوب آن جذب  و پرداخت شد و  اکنون پروژه راه آهن بوشهر - شیراز فعال است.

انتهای پیام/190/ی

نظر شما