شناسهٔ خبر: 41084799 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حادثه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نظنز حادثه جانی نداشت

کمالوندی در زمینه تلفات جانی این حادثه نیز گفت: همانطور که پیش‌تر نیز عرض کردم، بخش حادثه دیده غیرفعال بوده و به لحاظ مواد رادیواکتوی نیز هیچ‌گونه آلودگی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با شبکه خبر در مورد حادثه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نظنز ، اظهار داشت: در حال حاضر در سایت شهید احمدی روشن هستم و همانطور که در اخبار آمد و خدمت مردم عرض کردیم، حادثه‌ای را در این سایت در بامداد امروز اشتیم که یکی از سوله‌های ما که در فضای باز است، دچار حادثه شد.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: این وسله فاقد مواد هسته‌ای بوده و آلودگی هم وجود ندارد. ما در حال بررسی دقیق علت حادثه بامداد امروز هستیم و تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند. شخص علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در محل حضور یافتند و دوستان و همکاران ما در حال بررسی موضوع هستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اطلاعات بیشتری که در مورد این حادثه به دست بیاوریم،‌ آن را اعلام می‌کنیم.

کمالوندی در پاسخ به سوالی در زمینه تلفات جانی این حادثه نیز گفت: همانطور که پیش‌تر نیز عرض کردم، بخش حادثه دیده غیرفعال بوده و به لحاظ مواد رادیواکتوی نیز هیچ‌گونه آلودگی وجود ندارد و برخی شایعات مطرح شده، مربوط به تبلیغات سویی است که از سوی معاندین منتشر می‌شود.

وی افزود: از لحاظ نیروی انسانی نیز محل حادثه دیده کاملا تخلیه بوده و کسی در آنجا نبوده است و در پی آن خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی نداشتیه‌ایم. البته باید بگویم که خسارات مالی داشته‌ایم که در حال ارزیابی آن هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این نکته را نیز باید بیافزایم که در حال حاضر در روند تولید و غنی سازی اورانیوم هیچ‌گونه خللی وارد نشده و سایت ما به مانند گذشته در حال انجام وظایف خود است.

 

نظر شما