شناسهٔ خبر: 41076246 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واتیکان، سفرای آمریکا و اسرائیل را به دلیل کرانه باختری احضار کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- در یک اقدام تا حد زیادی غیر عادی، واتیکان سفرای آمریکا و رژیم صهیونیستی را احضار کرد تا در قبال اقدامات این رژیم برای الحاق بخشی هایی از کرانه باختری ابراز نگرانی کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، دولت واتیکان روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «کالیستا گینگریچ» و «اورن دیوید»، سفرای آمریکا و رژیم صهیونیستی را احضار کرده تا نگرانی های «سریر مقدس» در رابطه با فعالیت های این رژیم برای گسترش حاکمیت خود بر برخی شهرک نشین های یهودی و دره اردن در کرانه بختری رود اردن را ابراز کند.

در حالی که واتیکان در بیانیه خود از برگزاری دیدارهای کاردینال «پیترو پارولین»، وزیر امور خارجه واتیکان با سفرای آمریکا و رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه خبر داده، یک منبع دیپلماتیک بلندپایه تاکید کرد که دیدارهای مذکور به صورت جداگانه انجام شدند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، پارولین به عنوان دیپلمات ارشد واتیکان «نگرانی سریر مقدس در رابطه با رفتارهای احتمالی یک جانبه که ممکن است تلاش برای برقراری صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی ها و همچنین وضعیت حساس در خاور میانه را تهدید کند.

واتیکان در بیانیه خود ضمن تاکید بر موضع گیری در پشتیبانی از راه حل تشکیل دو کشور و درخواست از فلسطینیان و صهیونیست ها برای انجام هر گونه تلاشی در راستای از سر گیری مذاکرات مستقیم بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، افزود: اسرائیل و فلسطین حق موجودیت و زندگی در صلح و امنیت بر اساس مرزهای به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی را دارند.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما