شناسهٔ خبر: 41051119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

اکبر اوتی ملوان را از منطقه خطر بیرون کشید

علیرضا هاشمی

ملوانان در اولین حضور سرمربی جدید خود توانستند دیدار سخت برابر بادران را با دو گل به برتری برسند و پس از پنج هفته با پیروزی کار خود را به پایان برسانند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - درست پس از ۴ ماه بازی های لیگ دسته اول فوتبال ایران باز هم راه افتاد و قطعا یکی از حساس ترین بازی های انجام شده دیداری بود که بین تیم های ملوان بندر انزلی و بادران تهران برگزار شد.  یک بازی مهم که سه امتیاز آن می‌توانست به سود هر دو تیم باشد، ملوانان با سه امتیاز حاصل از این بازی تا حدی خود را از منطقه خطر دور می کردند و بادرانی ها نیز می توانستند خود را به جمع تیم‌های بالانشین اضافه کنند.

اما در کنار اهمیت پیروزی در این بازی، یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات آن را می‌توان روی نیمکت ملوان جستجو کرد. جایی که انزلیچی ها برای آغاز دوباره رقابت‌های لیگ دسته اول، اقدام به تغییر کادر فنی خود کرده و سرمربی نامدار و البته باتجربه فوتبال ایران یعنی اکبر میثاقیان را به جمع خود اضافه کردند. 

میثاقیان یا همان اکبر اوتی سابق که چند سال از اوج دوران بازیگری خود را در تیم ملوان بندر انزلی گذراند پس از ورود به این تیم در نشست مطبوعاتی خود عنوان کرد که خیال انزلیچی ها از بابت باقی ماندن در لیگ دسته اول فوتبال ایران راحت باشد و اولین دیدار برگزار شده که از قضا یکی از سخت‌ترین های آن هم بود، موید همین نکته بود و اکبر اوتی قوهای سپید را به ادامه حضور در لیگ دسته اول فوتبال ایران امیدوار کرد.

هرچند این روزها فوتبال ایران بدون تماشاگر در جریان است اما اگر اجازه حضور تماشاگران در ورزشگاه ها هم داده می شد باز هم نفرات زیادی نمی توانستند روی سکوهای ورزشگاه تختی انزلی قرار بگیرند. سکوهایی که ۲ سال پیش به بهانه ایمن سازی، خراب شدند و هنوز خبری از درست شدن آنها نیست. در هر حال انزلیچی ها بازی امروز خود برابر بادران را به مانند دیگر بازی های برگزار شده در لیگ برتر و لیگ دسته اول بدون حضور هواداران آغاز کردند.

آنها در نیمه اول این بازی، برابر حریف خود پایاپای جنگیدند ولی نه مهاجمان این تیم  و نه بازیکنان بادران موفق به بازکردن دروازه تیم دیگر نشدند تا اینکه نیمه دوم فرا رسید و اوضاع به گونه ای دیگر پیش رفت. اکبر میثاقیان که پیش از این سابقه نشستن روی نیمکت بادران را هم در کارنامه خود دارد تدابیر خود را برای بازیکنانش توضیح داد و اتفاقی که باید در نیمه دوم می افتاد دقیقا از میانه های نیمه افتاد و دو بازیکن مختلف توانستند دو بار دروازه بادرانی ها را باز کنند و در نهایت سه امتیاز شیرین به حساب انزلیچی ها واریز کنند.

خشایار زبرجد و سیامک کوروشی دو گل ملوانان را در این بازی به ثمر رساندند تا آنها بتوانند 27 امتیازی شوند و با تفاضل گل کمتر در رده شانزدهم لیگ هجده تیمی دسته اول فوتبال ایران  قرار گیرند. آنها با این برد توانستند کسب سه امتیاز از یک دیدار را پس از پنج هفته (سه تساوی و دو شکست) جشن بگیرند و البته برای همه تیم های پایین جدولی خط و نشان بکشند.

 

نظر شما