شناسهٔ خبر: 40998587 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مسکن، راه، عمران

تمدید امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان مسکن ملی تا ۱۴ تیر

متقاضیان مسکن ملی تا ۱۴ تیر امکان ویرایش اطلاعات دارند.

صاحب‌خبر -

وزارت راه و شهرسازی، مهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را ۱۴ تیر ماه و ثبت اعتراض به رد درخواست را ۱۳ تیرماه اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن اعم از مرحله اول، مرحله دوم و ثبت نام پیامکی که استعلامات آن ها مورد بررسی قرار گرفته و در وضعیت در انتظار بررسی قرار گرفته اند تا ۱۴ تیر ماه فراهم است.

متقاضیان میتوانند با مراجعه به بخش «مشاهده درخواست متقاضي» در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ویرایش اطلاعات سایر متقاضیان که استعلامات آن ها مورد بررسی قرار نگرفته به مرور انجام می شود و نگرانی از این ناحیه متوجه ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن نیست.

همینطور متقاضیانی که اکنون در وضعیت رد تقاضا قرار گرفته اند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۳ تیرماه مهلت دارند با مراجعه به بخش مشاهده درخواست متقاضي در سایت ذکر شده، اعتراض خود را ثبت کنند.

رقم آورده نقدی متقاضیان مسکن ملی اعلام شد

روز قبل نیز نادر قاسمی سرپرست بانک مسکن ایران از افتتاح ۱۱ هزار حساب پس‌انداز طرح ملی مسکن در این بانک خبرداد و اظهار‌کرد: متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن در این طرح، آورده نقدی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی در این حساب ها واریز کرده اند.

پیش از این هم قیمت هر مترمربع از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان، رقم آورده اولیه متقاضیان ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان و تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد اعلام شده بود.

طرح مسکن ملی,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,مسکن و عمران

فروش اقساطی زمینهای طرح اقدام ملی مسکن نیز بدون بهره با دو سال تنفس اولیه و مدت بازپرداخت ۵ ساله خواهد بود که بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به دولت قرار است این زمان به ۱۰ سال افزایش پیدا کند. معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید که اگر با پیشنهاد اقساط ۱۰ ساله موافقت شود قیمت زمین برای متقاضیان در حد رایگان تمام خواهد شد.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ماه ۱۳۹۸ با حضور رییس جمهور آغاز شد. البته در بعضی از مناطق از پایان سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در قالب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می کند.

بر اساس اعلام اسلامی وزیر راه و شهرسازی، نخستین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیر ماه امسال تحویل می شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است. همچنین روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داد که ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی پرند تا قبل از هفته دولت (شهریور) امسال به متقاضیان تحویل داده شود.

نظر شما