شناسهٔ خبر: 40994208 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قاچاقچی مکالمات تلفنی در تهران بازداشت شد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از بازداشت یک قاچاقچی مکالمات تلفنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اعلام خبر بازداشت یک قاچاقچی مکالمات تلفنی، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: مدتی قبل نماینده حقوقی شرکت مخابرات با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد افراد ناشناسی به وسیله خطوطی اقدام به سوء استفاده از پهنای باند بین‌الملل و برقراری غیرقانونی ارتباط تلفنی خارج به داخل کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: شاکی عنوان کرد که در پی این اتفاق، علاوه بر خسارتهای امنیتی، حدود 20 میلیارد ریال به شرکت ارتباطات زیرساخت نیز خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده، تیمی از افسران پلیس فتا با بررسی مستندات و شواهد، رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار دادند و پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده و روشهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی خطوط و متهم شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم با استفاده از روشهای مختلف مانند تغییر کابل‌کشی‌های مخابراتی سعی در پنهان کردن این عمل مجرمانه داشت که در نهایت شیوه مجرمانه وی شناسایی شد.

گودرزی عنوان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم با استفاده از شیوه انتقال تماسهای تلفنی اینترنتی از خارج به داخل کشور با 28 خط فعال، مکالمات تلفنی را قاچاق و از پهنای باند بین‌الملل سوء‌استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا افزود: با هماهنگی مرجع قضائی و تحقیقات میدانی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به همراه تجهیزات مخابراتی و رایانه‌ای به پلیس فتا انتقال یافت. متهم در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود اما پس از مواجه شدن با ادله و مستندات لب به اعتراف گشود.

این مقام انتظامی یادآور شد: مکالمات بین‌الملل باید از طریق مراکز ارتباط بین‌الملل کشور مبدأ و مقصد برقرار شود و برقراری این ارتباطات از مبادی غیرقانونی و غیررسمی، "ترمینیشن" (از خارج به داخل) غیرمجاز یا همان قاچاق مکالمات تلفنی نامیده می‌شود.

گودرزی متذکر شد: قاچاق مکالمات تلفنی، با سوء‌استفاده از یارانه‌هایی که دولت به مکالمات تلفنی شهروندان اختصاص داده و با ترانزیت (برقراری) ارتباطات سایر کشورها از طریق ایران یا به داخل ایران صورت می‌گیرد بنابراین به جای ارسال ارتباطات دیگر کشورها به طور مستقیم به مقصد، به ایران و از طریق مراکز بین‌الملل ما به کشور مقصد ارسال می‌شود. بدین ترتیب از این یارانه به نفع دیگر کشورها استفاده و این امر خسارت غیرقابل جبرانی را به اقتصاد کشورمان وارد می‌کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تصریح کرد: شهروندان در صورتیکه متوجه تغییرات محسوسی در مبلغ مندرج در قبض تلفن خود شدند مراتب را سریعاً به شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام کنند تا پس از بررسی و تأیید، در صورت لزوم برای بررسی بیشتر به پلیس فتا ارسال شود.

انتهای پیام/

نظر شما