شناسهٔ خبر: 40993825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه لبنان

ابنا

منابع خبری از احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه لبنان در پی تحرکات مداخله جویانه و خصمانه وی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت خارجه لبنان سفیر آمریکا در بیروت را در اعتراض به دخالت این کشور در امور داخلی لبنان فرا خواند ‎.

«دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت که به داشتن مواضع ضد مقاومت و ضد حزب‌الله معروف است، طی چند ماهی که از حضورش در لبنان می‌گذرد بارها با اظهارات مداخله جویانه خود در امور لبنان مورد انتقاد گروه‌های لبنانی قرار گرفته است.

انتقاد هیئت علمای بیروت از اظهارات مداخله جویانه اخیر سفیر آمریکا
هئیت علمای بیروت با انتقاد از ادعا‌های اخیر سفیر آمریکا در لبنان علیه مقاومت بر لزوم احضار او در وزارت امور خارجه تاکید کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المنار نوشت: هیئت علمای بیروت در بیانیه روز شنبه خود اظهارات دورتی شیا سفیر آمریکا در لبنان را تحریک آمیز و فتنه انگیز توصیف کرد.

این هیئت خواستار آن شد تا از این گونه مداخله‌های گستاخانه در مسائل داخلی لبنان که آخرین آن متهم کردن مقاومت به تروریسم است، جلوگیری شود. هیئت علمای بیروت افزود این گونه دخالت‌ها اهانت و تعرض به مردم لبنان و به حاکمیت ملی و بی احترامی به دولت لبنان است.

این هئیت تصریح کرد: ما بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور خود تاکید می‌کنیم که در آن دلاوری‌های بزرگی در برابر تجاوزات اسرائیل که تحت حمایت آمریکاست نشان دادیم؛ آمریکایی که در رأس تروریسم سازمان یافته در جهان قرار دارد. هیئت علمای بیروت تاکید کرد این وظیفه ملی است تا دورتی شیا به وزارت امور خارجه لبنان احضار و قوانین و اصولی به او ابلاغ شود که باید به آن پایبند باشد.

این هیئت همچنین از حکم محمد مازح، قاضی رسیدگی به پرونده‌های فوری در منطقه صور مبنی بر منع سفیر آمریکا از ادامه اظهارات (رسانه ای) خود که مخالف قوانین دیپلماسی است، استقبال کرد.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما