شناسهٔ خبر: 40962250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هیات آمریکایی برای بررسی طرح الحاق کرانه باختری به تل آویو سفر می کند

رسانه‌های اسرائیلی از سفر هیئت عالیرتبه آمریکایی به اراضی اشغالی برای بررسی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری خبر دادند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| روزنامه "یسرائیل هیوم" نوشت: در زمانی که دولت آمریکا هنوز موضع نهایی خود را نسبت به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را اعلام نکرده است یک هیئت عالیرتبه آمریکایی وارد تل‌آویو شده‌ است. این هیئت شامل دیوید فریدمن، سفیر آمریکا، آوی برکوویچ، فرستاده ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و عضو کمیته ترسیم مرزها برای ادامه بحث و گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتس، شریک وی در ائتلاف حاکم است.

 

این روزنامه به نقل از یک کارمند آمریکایی عالیرتبه در کاخ سفید اعلام کرد: در این مرحله تصمیم نهایی درباره تدابیر آتی برای اجرای طرح ترامپ وجود ندارد.

 

به گفته این منبع رسیدن این هیئت به اراضی اشغالی نشان دهنده توجه دولت آمریکا به وعده‌های خود است. این هیئت به مذاکرات با نتانیاهو و گانتس درباره روندهای مختلف و ازسرگیری فعالیت کمیته ترسیم مرزها ادامه می‌دهد.

 

این روزنامه نوشت 189 عضو از اعضای کنگره آمریکا از حزب دموکرات نامه‌ای را به نتانیاهو و گانتس و گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل فرستادند و در آن بر مخالفتشان با طرح الحاق تأکید کردند و خواهان لغو این طرح شدند چراکه به راهکار تشکیل دو کشور لطمه می‌زند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما