شناسهٔ خبر: 40950468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

انتقاد شدید امام‌جمعه ابرکوه از مسئولین:

بی نظارتی، تخم‌مرغ دزدان را شتر دزد کرد/ اژدهای گرانی به جان مردم افتاده است

حوزه/امام‌جمعه ابرکوه با بیان اینکه مسئولین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقابله با فساد را به درستی اجرایی نکردند، گفت: مسامحه‌کاری قوّه قضائیه در گذشته و بی تفاوتی مسئولین نظارتی در بدنه اجرایی کشور موجب شد که تخم‌مرغ دزدان دیروز شتر دزدان امروز شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ابرکوه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه ابرکوه با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مواد افیونی ابزار دست و دسیسه‌گر استعمار برای نابودی نسل جهان سوم به‌ویژه در کشورهای آسیایی و جهان اسلام است تا با تخریب نسل جوان و میان‌سال، خانواده‌ها را به قهقرا و نابودی بکشانند، لذا جوانان و فرزندان ما به هوش باشند، نقشه بدخواهان خود را بخوانند و خود را در چاه نابودی اعتیاد نیندازند.

امام‌جمعه ابرکوه به سالروز ترور مقام معظم رهبری در سال 60 اشاره و تصریح کرد: جریان کور و بداندیش نفاق سعی داشت در ادامه مأموریت خدمت به سران کفر و جبهه استکبار، سرمایه‌ها و شخصیت‌های کلیدی نظام را یکی پس از دیگری بگیرد، اما خداوند این ذخیره بزرگ الهی را برای ملت ایران نگه داشت و خدا را برای این لطف بزرگش شاکریم و امیدواریم سایه بلندپایه‌اش تا ظهور حضرت حجت (عج) بر سر امت مستدام بدارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همچنین ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اذعان کرد: ما شهید بهشتی را معمار قوّه قضاییه می‌دانیم؛ او شخصیتی بود که ریاست و مسئولیت به دنبال او می‌دوید و خودش هم رغبتی به پست و مقام نداشت، چراکه او شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت!

وی یادآور شد: از دوره سازندگی رفاه‌طلبی، عافیت‌طلبی و دنیازدگی در کشور رایج شد و بیراهه‌های تشریفات و تجملات خودنمایی کرد.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: در دوره اصلاحات هم به نام آزادی، چوب حراج بر پیکر ارزش‌های دینی و انقلابی زده شد و در سال های اخیر هم ابتدا چوب بی‌تدبیری بر بدنه اقتصادی کشور خورد و رفته‌رفته گرانی و تورم، اژدهایی هفت‌سر شد که تاکنون به جان ملت افتاده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ پیام هشت ماده‌ای را برای مبارزه با فساد، به‌ویژه در بخش فساد اقتصادی خطاب به سران سه قوه صادر کردند و توصیه فرمودند که با این امر مهم و حیاتی نباید به گونه‌ای شعاری و تبلیغاتی و تظاهر گونه رفتار کرد، امّا گویا پنبه در گوش مسئولان، آنان را ناکارآمد کرد و فساد اقتصادی در کشور هر روز بدتر از دیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: حضرت آقا سال ۱۳۹۶ در چنین روزهایی به مقامات قضائی توصیه مؤکد کردند که بازرسی‌ها را هرچه می‌توانید افزایش دهید و قوه قضائیه را از درون اصلاح کنید؛ ایشان امروز را می‌دیدند که مشفقانه تذکر می‌دادند، اما بازهم پنبه‌ها از گوش درنیامد و مسئولین طفره رفتند یعنی مسامحه‌کاری قوّه قضائیه و بی نظارتی مسئولین در بدنه اجرایی کشور موجب شد که تخم‌مرغ دزدان دیروز شتر دزدان امروز شوند.

*برخورد کارآمد و جدی با مفاسد اقتصادی

امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر اینکه امروز رئیس دستگاه قضا بدون پروا از رانت و توصیه و رابطه، با عزم انقلابی خود برای مردم امیدآفرین است، اضافه کرد: متأسفانه درگذشته برخورد کارآمد و جدی با فقر، فساد و تبعیض، آرزوی به دل مانده ما شد. سلطان‌های ارز، سکه، خودرو، مسکن، کاغذ، مافیای قدرت و ثروت، امروز پیدا نشدند، بلکه این‌ها از دو دهه گذشته متولد شدند و امروز به بلوغ چپاول رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه کوتاهی‌های خسارت زای نهادهای نظارتی با همدستی تحریم‌های خارجی امروز زندگی را بر مردم جهنم کرده است، ابراز کرد: میدان‌داری نااهلان و نامحرمان و به حاشیه راندن نیروهای دلسوز و انقلابی مشکلات کشور را دوچندان کرده است.

*مسئولین برنامه‌ریزی‌های غلط گذشته را تکرار نکنند

وی خطاب به مسئولین گفت: برنامه‌ریزی‌های اشتباه گذشته را تکرار نکنید، در تقابل با فساد خصوصاً مفاسد اقتصادی و اجتماعی شجاعت برخورد داشته باشید. مجلسیان رأی خود را گرفتند، رئیس‌جمهور هم در دو دوره تصدی به آرزویش رسیده است. پس رأی نمی‌تواند بهانه مسامحه‌کاری و سهل‌انگاری در برخورد با مظاهر فساد و بدحجابی و بی‌حجابی باشد. رباخواری در کشور بیداد می‌کند باید سه قوه هم قول، به داد این مردم برسند، جریمه دیرکرد بانک‌ها را حذف کنند، این‌ها ربا و حرام است.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکائی، بسیاری از جنایت‌های آمریکا در ایران را برشمرد و گفت: این جنایت‌ها نماد حقوق بشری آمریکا در حق ملّت ایران و نماد تمدن غرب و شکل روزآمد آن است. در قاموس حقوق بشری آمریکا، حق صیانت، حق کرامت، حق آزادی و امنیت، حاکمیت ملّی، حق زن و کودک و امثال این‌ها فقط معنای غربی و استعماری دارد و نقض حقوق بشر هم در راستای حقوق بشر تعریف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: قطعنامه خبیثانه شورای حکام یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران و خیمه‌شب‌بازی آمریکا و عملکرد یک بام و دو هوای اروپا و خوش‌رقصی مدیر آژانس، چیزی جز اهداف راهبردی آمریکا علیه ایران نیست.

وی گفت: ملت صبور و مقاوم و انقلابی ایران، با صبر انقلابی خود به لطف خدا از این بحران عبور خواهند کرد و چنانچه نتیجه استقامتش را امروز در خود آمریکا و اروپا با قیام ضد نژادپرستی مردم می‌بینید، به‌زودی همین ملتی که استخوان کمونیسم شرق را شکست و به موزه تاریخ سپرد و شیشه عمر آمریکا و غرب هم خواهد شکست.

انتهای پیام/313/47

نظر شما