شناسهٔ خبر: 40924007 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فولاد خوزستان 2 - استقلال 1؛ برتری خانگی شاگردان نکونام در دیداری پرحاشیه

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- استقلال در شروع مجدد لیگ برتر، با نتیجه 2 بر 1 مغلوب فولاد خوزستان شد.
به گزارش آریا، در چارچوب رقابت های لیگ برتر و در بازی معوقه از هفته هفدهم، دو تیم استقلال و فولاد از ساعت 21 در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه 2-1 به سود فولاد به پایان رسید.
رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پس از وقفه چهار ماهه بخاطر شیوع ویروس کرونا، از چهارشنبه شب با انجام دیدار معوقه و حساس تیم‌های فولاد و استقلال در اهواز آغازشد که در نهایت شاگردان نکونام در دیداری پُرماجرا و پُرحاشیه به برتری 2 بر یک خانگی رسیدند تا در امتیاز 36 با آبی‌ها برابر شوند، اما بخاطر تفاضل گل کمتر در جایگاه پنجم قرار گرفتند.
فولادی‌ها که در سه دیدار آخرشان قبل از تعطیلی بازی‌ها به سه برد رسیده بودند، در تلاش بودند تا شروع مقتدرانه‌ای با ازسرگیری مسابقات داشته باشند تا در 9 هفته پایانی لیگ برتر شانس خود را برای کسب سهمیه آسیایی افزایش دهند که به خوبی موفق به انجام این کار شدند، اما در آن طرف آبی‌ها در شبی که با گل دقیقه 12 روزبه چشمی پیش افتادند، با دو بازیکن اخراجی(علی کریمی و عارف غلامی) و مهم‌تر اخراج فرهاد مجیدی از کنار زمین، نتوانستند با امتیاز از اهواز خارج شوند و با گلی که در دقایق 27 و 80 از موسی کولی‌بالی و نجاریان دریافت کردند، شکست خوردند.
دقیقه 1: شوت پشت محوطه لوسیانو پریرا از بالای دروازه استقلال عبور کرد، اما قبل از آن خطای هافبک فولاد روی بازیکن آبی‌ها اعلام شده بود.
دقیقه 7: بیت‌سعید نفوذ سریعی از جناح چپ زمین داشت که ارسال زمینی او به قاسمی‌نژاد و پاس به عقب او را شیمبا به سمت دروازه استقلال زد که غلامی توپ را دفع کرد.
دقیقه 7: ارسال تند و تیز سعادت حردانی از جناح راست زمین در اختیار حسینی قرار گرفت.
دقیقه 23: چرخش بیت‌سعید در سمت چپ محوطه جریمه استقلال و سانتر پای چپ او را فرشاد احمدزاده با ضربه سر زد که توپ پس از برخورد به نوک انگشتان حسین حسینی و تیرک عمودی دروازه، توسط چشمی دفع شد.
دقیقه 37: پاس حردانی و ضربه فنی فرشاد احمدزاده خطری روی دروازه استقلال به وجود نیاورد و توسط حسینی جمع شد.
دقیقه 44: زمانی که استقلال حمله‌ی نصف و نیمه‌ای را توسط قایدی ایجاد می‌کرد، داور بازی را نگه داشت و در تصمیمی ناگهانی و بحث‌برانگیز، به علی کریمی بخاطر ضربه‌ای که به محمد آبشک زد، کارت قرمز نشان داد که این اتفاق، بازی را برای 5 دقیقه دچار وقفه و جنجال کرد و فرهاد مجیدی نیز به علت اعتراض‌های شدید به داوری، اخراج شد.
دقیقه 7+45: ارسال توپ از سمت چپ زمین موقعیت خوبی برای فولاد به وجود آورد که قاسمی‌نژاد این فرصت را هدر داد تا مدافعان استقلال توپ را دور کنند.
دقیقه 48: ارسال پای چپ و کوتاه قایدی به شکل خطرناکی از مقابل دروازه فولاد عبور کرد و به اوت رفت.
دقیقه 58: ارسال حردانی از سمت راست زمین در موقعیت خوبی به بیت‌سعید رسید که شوت او به بیرون رفت، اما پیش از آن آفساید مهاجم فولاد گرفته شده بود.
دقیقه 62: پاس آبشک و شوت محکم احمدزاده از پشت محوطه جریمه با واکنش حسین حسینی و اصابت توپ به تیرک افقی دروازه استقلال به کرنر رفت.
دقیقه 69: اشتباه روزبه چشمی در دفع توپ موجب شد تا توپ در موقعیت عالی به وحید حیدریه برسد، اما شوت روی پای او به بیرون رفت.
دقیقه 74: ضربه سر شیمبا روی توپ ارسالی توسط صابر حردانی از کنار دروازه استقلال عبور کرد.
دقیقه 1+90: باقرپور موقعیت خوبی برای زدن گل سوم فولاد داشت که تکل به موقع وریا غفوری اجازه نداد او گلزنی کند، اما در ادامه توپ به بیت‌سعید رسید که ضربه او را هم مدافعان استقلال تبدیل به کرنر کردند.

نظر شما