شناسهٔ خبر: 40922999 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کارشناس داوری: اخراج علی کریمی سختگیرانه بود

مهدی پورپاکار

حسین جنگی، ناظر و کارشناس داوری اخراج علی کریمی را سختگیرانه دانست

صاحب‌خبر -

طرفداری - کارشناس داوری فوتبال ایران صحنه های جنجالی بازی فولاد و استقلال را برای طرفداری بررسی کرد.

به گزارش طرفداری، حسین جنگی داور قدیمی فوتبال ایران که این روزها به عنوان ناظر داوری و ناظر بازی با سازمان لیگ همکاری دارد، درباره اخراج علی کریمی گفت: با توجه به این نکته که صحنه برخورد علی کریمی و بازیکن فولاد پیش چشم داور بازی اتفاق افتاد، ناچاریم به تصمیم داور اعتماد کنیم چون او خیلی به صحنه نزدیک بود اما من بر مبنای تجربه چهل ساله خودم معتقدم سیدعلی در این صحنه سختگیری کرد و می شد با کارت زرد، جریمه بهتری برای این برخورد در نظر گرفت. دو بازیکن از توپ و جریان بازی دور شده بودند و صحنه طبق تصاویری که من دیدم، به شکلی نبود که کارت قرمز مستقیم داشته باشد. البته باید این را هم در نظر بگیریم که چند ماه بازی ها تعطیل بود و همان طور که بازیکنان از فرم ایده آل دور شدند، احتمال دارد داوران هم از آن تمرکز لازم برای قضاوت دور باشند که این مشکل هفته به هفته کمتر می شود.

حسین جنگی درباره اخراج مجیدی هم گفت: تصمیم داور کاملا درست بود. وقتی عضو کادر فنی به محوطه چمن می رود و با وجود هشدار داور به پیشروی خود در محوطه زمین بازی ادامه می دهد، داور باید او را اخراج کند. مجیدی به درستی اخراج شد چون حتی اگر داور اشتباه کرده باشد مربی حق ندارد به زمین مسابقه برود. البته سایر مربیان و سرپرست استقلال هم به زمین رفتند ولی آنها هدف شان آرام کردن مجیدی و کمک به قضاوت داور بود و این اقدام با کاری که فرهاد مجیدی انجام داد و جنبه اعتراضی داشت، تفاوت دارد.

استقلال و فولاد در چارچوب بازی عقب افتاده لیگ برتر نوزدهم به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود فولاد تمام شد و استقلال 9 نفره بازی را تمام کرد.

نظر شما