شناسهٔ خبر: 40921717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

گزارش رادیو بین المللی چین از دیدار ویدیو کنفرانسی وزرای خارجه ایران و چین

رادیو بین المللی چین در گزارشی با اشاره به دیدار ویدیو کنفرانسی وزرای خارجه ایران و چین گزارش کرد «وانگ یی» و «محمد جواد ظریف» در این دیدار بر حفظ اعتبار برجام، قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت و مخالفت با عملکرد تخریب برجام تاکید کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، رادیو بین المللی چین در این گزارش از قول وزیر خارجه چین آورده است که چین و ایران «شریک راهبردی همه جانبه» یکدیگر هستند دو طرف در مسایل مهم و بزرگ مربوط به منافع محوری همواره موضع همدیگر را درک و از یکدیگر حمایت می کنند و به صورت مشترک حافظ عدالت بین المللی هستند.

او با بیان اینکه پکن مایل است به اتفاق تهران این سنت حسنه را حفظ کند تا روابط طرفین به سطح جدید ارتقا یابد افزود: «چین مایل است به اتفاق ایران، طبق شرایط اپیدمی، شیوه احیای رفت و آمد بین مردم دو کشور و همکاری طرفین را بررسی کند».

گزارش می افزاید که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار یاداوری کرد که ایران و چین در جریان مبارزه با کرونا در کنار هم ایستاده اند، ایران از پیشنهاد چین مبنی بر «جاده ابریشم سلامت» استقبال می کند و تمایل دارد در همکاری های مربوط مشارکت داشته باشد.

وی گفت: ایران قاطعانه با سیاسی کردن و انگ زدن برخی کشورها با استفاده از اپیدمی و دخالت آمریکا در امور داخلی چین از جمله امور هنگ کنگ مخالف است تهران مایل است به اتفاق پکن، توسعه آتی روابط دوجانبه را طراحی و با ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد بین پرسنل تجاری دو طرف، همکاری های طرفین در قلمروهای مختلف را به پیش سوق دهد.

انتهای پیام/

نظر شما