شناسهٔ خبر: 40919361 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی اولیانوف مطرح شد؛

روسیه: موضع ایران در اعلام تداوم همکاری با آژانس مسئولانه است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تصریح کرد: موضع ایران در قبال قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسیار مسئولانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر خود نوشت: رئیس‌جمهور روحانی به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش رسمی نشان داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این خصوص ادامه داد: ایشان از این تصمیم ابراز نگرانی کردند و درباره تبعات منفی احتمالی آن هشدار دادند؛ اما ادامه همکاری با آژانس اتمی را تأیید کردند. این موضعی بسیار مسئولانه است.

گفتنی است، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت در سخنانی اعلام کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی بر آژانس بین المللی انرژی اتمی فشار آورده‌اند و ما می‌ترسیم که این شیادان، آژانس را آلوده کنند.

رئیس جمهور ایران همچنین با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران، گفت: به کشورهای اروپایی هشدار می‌دهیم؛ تا کنون رفتار ما با آژانس رفتاری دوستانه و قانونی بود و همواره با آنها همکاری می‌کردیم و آنها به صورت روزمره بازرسان شان در کشور ما حضور داشتند و مکان‌هایی که دوست داشتند را بازدید می‌کردند و در ۱۶ گزارش نیز اعلام کرده که ایران همواره پایبند بوده و همکاری می‌کند، اما در این اواخر آمریکا و رژیم صهیونیستی بر آژانس بین المللی انرژی اتمی فشار آورده اند و ما می‌ترسیم که این شیادان آژانس را آلوده کنند. آمریکا و رژیم صهیونیستی، آژانس را که باید همواره گزارش‌های صحیح و دقیق ارائه دهد وادار به نبش قبر کرده اند، کار آژانس نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کشور هاست، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند آژانس بین المللی انرژی اتمی را از مسیر قانونی خود خارج می‌کنند؛ ما هر وقت بخواهیم پاسخ قاطعی به این گونه رفتار می‌دهیم.

وی مبنای کار ایران را همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست و گفت: ما همکاری خود را با آژانس حفظ می‌کنیم اما آنها نیز باید توجه داشته باشند که از مسیر قانونی منحرف نشوند. از طرف دیگر اروپایی‌ها که شرمنده ما هستند بخصوص آنکه از سال ۹۷ تاکنون که بسیار شرمنده ما هستند، آنها به وظایف قانونی و تعهدات خودشان قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام عمل نکردند آنها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند که نتوانستند به وظایفشان عمل کنند اما در یک شرایطی که رژیم صهیونیستی و آمریکا پیش آوردند آنها نیز وارد شده و خود را آلوده می‌کنند.

نظر شما