شناسهٔ خبر: 40913058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

آزادسازي 250 هزار هکتار زمين براي طرح اقدام ملي مسکن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر راه و شهرسازی: 250 هزار هکتار زمین متوقف شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن آزاد و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه واگذاری این زمین‌ها چندین سال متوقف شده بود افزود: توافقنامه آزاد سازی این زمین‌ها امضا شده که البته این توافق برای عرضه فراوان زمین و ساخت مسکن در نقاط متعدد در دستور کار بوده است.
وی با بیان اینکه تهران بیشترین کمبود زمین را داشته است گفت: در جلسه وزارت راه و شهرسازی با انبوه سازان کشور در اتاق بازرگانی تهران، تفاهم نامه احداث 20 هزار واحد امضا شده است که به سرعت شروع خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستوراتی که برای ساماندهی زمین و مسکن طبق ماده 6 قانون صادرشده است ادامه داد: در این قانون همه سازمان‌ها مکلف به واگذاری زمین‌های مازاد خود به وزارت راه و شهرسازی شدند، هم اکنون این زمین‌ها شناسایی و به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اعلام شده است و اسناد این زمین‌ها درحال انتقال به نام وزارت راه و شهرسازی است.
اسلامی در خصوص تمهیدات مربوط به اجاره بها گفت: در خصوص اجاره بها باید ضوابطی تنظیم شود که بتوان بازار آن را از لجام گسیختگی خارج کرد به همین منظور در ستاد‌های مربوطه با حضور رئیس جمهور و معاون اول بررسی‌ها صورت گرفته و به دنبال تصویب این ضوابط در جلسات ستاد کرونا هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: تمدید و تنظیم قرارداد‌های اجاره مسکن به نحوی که مردم با مشکل مواجه نشوند و ارائه بسته مالی براساس ضوابط مشخص به مالکان با تعهدمستاجران به صورت کمک ودیعه از جمله طرح‌های مورد بررسی برای ساماندهی بازار اجاره بها است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال تصویب این طرح‌ها هستیم افزود: در طرح بسته مالی پرداخت کارمزد بانکی توسط مستاجر انجام خواهد شد و اصل پول در پایان قرارداد به بانک مستردد می‌شود البته این طرح به اقشاری که درآمد آن‌ها به دلیل کرونا با مشکل مواجه شده، کمک خواهد کرد.
اسلامی با اشاره به اینکه الگوی مسکن در تهران 75 متر زیربنا و در سایر شهر‌ها 90 مترمربع است افزود: حجم روانی قیمت‌ها بیشترین آسیب را به بازار و مردم زده بنابراین مردم باید مراعات یکدیگر را نیز بکنند تا عدل و انصاف بین مالک و مستاجر ایجاد شود.

نظر شما