شناسهٔ خبر: 40909835 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تمجید از دستاورد مهم بسیج مردمی عراق؛

تحقق اهداف بسيج مردمي عراق در استان صلاح الدين

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) تاکید کرد: عملیات نظامی «قهرمانان عراق» نخستین دستاورد خود را در استان صلاح الدین محقق کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی النجباء، "حسن کامل"، فرماندهی تیپ نهم الحشد الشعبی تصریح کرد: برخی مناطق استان صلاح الدین در این عملیات پاکسازی، و سلاح‌های متعدد گروه تروریستی داعش منهدم شد.
حسن کامل افزود، نیرو‌های تیپ نهم با مشارکت سایر تیپ‌های بسیج مردمی عراق، فرماندهی شرق دجله و با هماهنگی فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیرو‌های پلیس مرکزی عراق، بحمد الله اهداف این عملیات را محقق کردند و ما منتظر دستورات بعدی برای اجرای مرحله دوم عملیات هستیم.
"ابوعلی العبودی"، جانشین فرمانده تیپ نهم بسیج مردمی نیز گفت: نیرو‌های قهرمان ما ساعت شش صبح منطقه العیف را که در بین منطقه الملح و و الحاوی العظیم قرار دارد به طور کامل پاکسازی و بحمد الله برخی از پایگاه‌های تروریست‌ها را منهدم کردیم. همچنین در این عملیات مقادیر زیادی سلاح کشف و تعداد زیادی از تجهیزات گره تروریستی داعش در این منطقه منهدم شد.
عملیات نظامی "قهرمانان عراق- پیروزی حاکمیت" دوم ژوئن آغاز شد که نخستین عملیات نظامی پس از شروع به کار دولت جدید به نخست وزیری مصطفی الکاظمی است.
طی ماه‌های گذشته تعداد حملات نیرو‌های تروریستی که احتمال می‌رود وابسته به داعش باشند به ویژه در منطقه واقع میان کرکوک و صلاح‌الدین از یک سو و دیالی از سوی دیگر مشهور به "مثلث مرگ" شدت گرفته است.

نظر شما