شناسهٔ خبر: 40897162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دادگستری استان بوشهر:

پرونده‌های قضایی «توهین» در استان بوشهر ۱۵ درصد کاهش یافت

بوشهر - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: پرونده‌های قضایی «توهین» در استان بوشهر ۱۵ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

الماس گشتاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته برنامه‌های متنوعی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر برگزار شد که از جمله می‌توان به ۴۱ برنامه محوری اشاره کرد.

وی از برگزاری ۴۵ کارگاه آموزشی به میزان شش هزار و ۴۰۰ ساعت برای متقاضیان طلاق در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: تاکنون هزار زوج استان در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند که ۱۰ درصد منجر به سازش شده است.

توسعه آموزش‌ها

گشتاسبی به برگزاری ۱۲۰ نفر ساعت دوره آموزشی ویژه معتادان و خانواده آنها اشاره کرد و افزود: هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش نیز ویژه راکبین موتورسیکلت برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با اشاره به برگزاری ۴۰ کارگاه ویژه اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان اضافه کرد: در مجموع بیش از هزار نفر ساعت آموزش برگزار شده است.

کاهش ۷ درصدی ضرب و جرح

گشتاسبی از کاهش هفت درصدی ضرب و جرح در استان بوشهر طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: طی سال ۹۸ نسبت به سال قبل شاهد کاهش ۱۵ درصدی توهین و کاهش ۱۱ درصدی تهدید در استان بوشهر بودیم.

وی از راه‌اندازی ۳۵ مؤسسه داوری در استان خبر داد و گفت: رفع تصرف چهار هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی از دیگر دستاوردهای حوزه پیشگیری‌های قضائی در استان بوده است.

نظر شما