شناسهٔ خبر: 40882873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری:

وانت بارها برای دریافت سهمیه سوخت ثبت نام کنند

مقدم، معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: وانت بارهای درون و برون شهری برای دریافت سهمیه سوخت باید ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «پیمان مقدم» در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: بر اساس طرح سهمیه بندی سوخت که در کشور اجرا شد بحث ساماندهی و سهمیه بندی سوخت ناوگان وانت بار هم جزء برنامه‌های دولت بوده است.

وی اظهارداشت: بدین منظور یک کارگروه ویژه ای در وزارت نفت تشکیل شده و مسئولیت آن هم با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است.

معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: سازمان هم عضو این کار گروه است.

وی افزود: بر اساس تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود بحث ساماندهی وانت بارها و بخشی هم مربوط به ساماندهی سوخت است.

مقدم بیان داشت: بحثی که در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح بوده مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بارهاست.

وی ادامه داد: تاکنون اطلاعیه‌های مختلفی صادر شده مبنی بر اینکه ناوگان وانت بار چه رانندگان و چه مالکان وانت بار باید سامانه‌ای که بدین منظور تعریف شده در سازمان راهداری مراجعه و ثبت نام کنند.

معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: متولی ساماندهی ناوگان وانت بار برون شهری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و متولی ناوگان وانت بار درون شهری وزارت کشور است.

وی افزود: وزارت کشور هم مانند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سامانه ‌ای برای ساماندهی وانت بارهای درون شهری راه اندازی کرده که رانندگان و مالکان وانت بارها باید به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنند.

مقدم اظهارداشت: برنامه‌های مختلفی برای وانت بارها داریم که ساماندهی سوخت از جمله آن است.

وی ادامه داد: مالکان وانت بارهایی که در این سامانه‌ها ثبت نام می ‌کنند در بحث تعیین میزان سوخت ملاک عمل قرار می ‌گیرند و جلسات کارگروه که بدین منظور تشکیل می‌گردد سوخت مصرفی آن‌ها مشخص می‌شود.

معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: تصمیمات مختلفی در این زمینه گرفته شده که مدیریت کارگروه و شرکت ملی پخش جزئیات آن را اعلام خواهند کرد.

وی در ادامه به تمامی رانندگان ناوگان وانت بار درون و برون شهری توصیه کرد هرچه سریع ‌تر به سامانه‌های مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند تا حداقل سوخت ماهیانه به آن‌ها تعلق گیرد.

مقدم یادآورشد: ناوگانی که وارد این دو سامانه نشده و ثبت نام نکرده باشند بی تردید این کارگروه تصمیماتی مبنی بر کاهش سوخت آن‌ها خواهد گرفت.

نظر شما