شناسهٔ خبر: 40879140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نشست مقام‌های آمریکایی درباره طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی

مقام‌های آمریکایی قصد دارند طی هفته جاری برای مذاکره درباره موافقت با طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی با هدف الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی تشکیل جلسه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت ترامپ روز دوشنبه گفت: مقام‌های ارشد دولت آمریکا قرار است طی هفته جاری درباره اینکه آیا به اسرائیل برای الحاق شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی، چراغ سبز نشان دهند یا نه، دیدار کنند.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد این طرح اشغالگرانه را اول جولای اجرا کند.

این مقام ارشد دولت ترامپ افزود: دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با مقام‌های ارشد دولت ترامپ از جمله مایک پامپئو وزیر خارجه، جارد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید و آوی برکوویتز فرستاده خاورمیانه درباره این موضوع گفتگو کند. قرار است دونالد ترامپ نیز در این نشست شرکت کند.

بر اساس طرح سازش خاورمیانه که توسط ترامپ در ماه ژانویه رونمایی شد، کاخ سفید شهرک‌های یهودی نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری را به رسمیت خواهد شناخت.

رهبران فلسطینی بارها مخالفت شدید خود را با طرح پیشنهادی ترامپ اعلام کرده‌اند. نتانیاهو که با حمایت ترامپ روبرو شده است، اکنون قصد دارد طرح اشغالگرانه تل آویو را از ابتدای جولای عملی کند.

اکثر کشورهای جهان شهرک‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را یک اقدام غیرقانونی ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما