شناسهٔ خبر: 40864561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی آمریکا:

جان بولتون: در انتخابات به ترامپ یا بایدن رای نمی دهم/ فاکس نیوز از افزایش محبوبیت بایدن خبر داد

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا-رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای ترمیم وجهه مخدوش خود، از محدودیت‎های جدیدی در صدور روادید به آمریکا خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری آریا،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز از کاهش صدور روادید ورود به کشورش در روزهای آتی برای کارگران برخی کشورها خبر داد.
رئیس جمهور آمریکا در این خصوص اعلام کرد: تعداد زیادی از مردم هستند که به دنبال کار می گردند. و این روند با سرعت ادامه دارد؛ اما در روزهای آینده دستور محدودیت‌های جدید در صدور روادید برای عدم ورود برخی کارگران کشورهای خاص به آمریکا را اعلام می‌کنم.
وی در ادامه اضافه کرد: فکر می کنم این اقدام من بسیاری از مردم را خوشحال می کند.
این در حالیست که ترامپ به دلیل ناکامی‌هایش در عرصه داخلی و خارجی با انتقادهای فراوانی مواجه است و لذا در تلاش است تا برای ترمیم وجهه مخدوش خود با وعده های این‌چنینی در خصوص موضوع اشتغال، رأی دهندگان بیشتری را در انتخابات سوم نوامبر 2020 جذب کند.

انتقادات از فعالیت «کمپین انتخاباتی ترامپ» به دلیل شیوع کرونا
برگزاری مراسم انتخاباتی دونالد ترامپ در اوکلاهاما با انتقادات گسترده‌ای به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی روبرو شده و این در حالی است که آمار کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است.
 شبکه سی ان ان آمریکا در گزارشی اعلام کرده که برگزاری مراسم انتخاباتی دونالد ترامپ در اوکلاهاما با انتقادات گسترده‌ای به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی روبرو شده است.
در این گزارش گفته شده که شرکت کنندگان در مراسم انتخاباتی ترامپ در اوکلاهاما بدون فاصله اجتماعی لازم و ماسک بودند، این در حالی است که همچنان مقامات بهداشتی آمریکا نسبت به شیوع کرونا در این کشور هشدار می‌دهند.
در ادامه این گزارش گفته شده که مراسم و کمپین انتخاباتی ترامپ در حالی آغاز می‌شود، که شیوع کرونا بسیاری از رویدادهای انتخاباتی را متوقف کرده است.
نویسنده گزارش همچنین از خودداری ترامپ از پوشیدن ماسک در مراسم انتخاباتی اش در اوکلاهاما انتقاد کرده و گفته: نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی از سوی تیم انتخاباتی ترامپ و در مراسم او در حالی است که آمریکا با افزایش معناداری از نظر تعداد مبتلایان به کرونا روبروست و مقامات محلی و فدرال نیز نسبت به برگزاری مراسم و اجتماعات ابراز نگرانی کرده اند.

اعتراض خانواده خواننده فقید به ترامپ
اعضای خانواده تام پتی خواننده فقید راک آمریکایی، به ترامپ برای استفاده از ترانه این خواننده در کمپین انتخاباتی‌اش اعتراض کردند.
به گزارش  ورایتی، اعضای خانواده تام پتی با صدور بیانیه‌ای رییس جمهور آمریکا را برای استفاده از ترانه این خواننده راک سرزنش کردند.
ترامپ ترانه «به عقب برنمی‌گردم» تام پتی را در کمپین انتخاباتی اش در تولسا به کار گرفت اما خانواده پتی گفته‌اند، او هرگز دوست نمی‌داشت که این ترانه در کمپینی از نفرت به کار برده شود. او دوست داشت مردم را گرد هم بیاورد.
در بیانیه این خانواده آمده است که ترامپ به هیچ وجه اجازه نداشت از این آهنگ برای پیشبرد برنامه‌ای استفاده کند که بسیاری از آمریکایی‌ها و حس مشترک آنها را نادیده می‌گیرد. هم تام پتی و هم خانواده‌اش کاملاً در برابر نژادپرستی و تبعیض از هر نوع ایستاده‌اند.
در حالی که پتی سال 2017 فوت شده است، این نامه را 2 دختر وی، همسرش و همسر سابقش امضا کرده‌اند.
«به عقب برنمی‌گردم» یکی از ماندگارترین آهنگ‌های پتی است و این ترانه در مرکز «بوک» اوکلاهما در کمپین انتخاباتی ترامپ نواخته شد.
خانواده پتی نوشته‌اند دونالد ترامپ نماینده اصیل هیچ یک از آرمان‌های آمریکایی‌ها نیست و بسیاری از مردم توسط این دولت به حاشیه رانده شده‌اند و با استفاده از این ترانه تصور می‌کنند که خانواده پتی موافق با استفاده از آن بوده‌اند.
آنها نوشته‌اند: به همین دلیل از کمپین ترامپ می‌خواهیم استفاده از این ترانه را متوقف کند.
پیش از این چهره‌های متعددی برای استفاده از ترانه‌هایشان توسط ترامپ اعتراض کرده بودند که فارل ویلیامز، نیل یانگ، ادل، ریحانا و آئرو اسمیت از جمله آنها هستند.

جان بولتون: در انتخابات به ترامپ یا بایدن رای نمی دهم
جان بولتون می گوید آقای ترامپ فرقی بین منافع ملی و منفعت شخصی نمی بیند.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ گزارش روزنامه دیلی تلگراف درباره حمایت از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.
دیلی تلگراف در گزارشی در روز یکشنبه به نقل از جان بولتون نوشت که در انتخابات سوم نوامبر به جو بایدن، نامزد بالقوه دموکرات ها رای خواهد داد
ساعتی بعد، سارا تینسلی، سخنگوی آقای بولتون با انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد.
خانم تینسلی گفت: "آقای بولتون در روزهای گذشته به طور مکرر گفته است که نام یک محافظه کار جمهوری خواه را بر روی برگه رای خواهد نوشت. شک نداشته باشید که او به ترامپ یا بایدن رای نخواهد داد."
آقای بولتون در مصاحبه از پیش ضبط شده ای که یکشنبه شب از شبکه ای بی سی آمریکا پخش شد،‌ تاکید کرد به آقای ترامپ و آقای بایدن رای نخواهد داد.
انتشار گزارش دیلی تلگراف با تعجب تحلیلگران همراه شد چرا که آقای بولتون که به سرسختی در سیاست های محافظه کارانه مشهور است، همواره عضو حزب جمهوری خواه بوده است.
آقای بولتون همچنین در مصاحبه با دیلی تلگراف گفت به نظر او دونالد ترامپ حزب جمهوری خواه را نمایندگی نمی کند و "بین منافع ملی و منفعت شخصی خود تفاوتی قائل نیست."
آقای بولتون گفت:‌ "در سال 2016 به ترامپ که مقابل هیلاری کلینتون بود، رای دادم . حالا که این رییس جمهوری را از نزدیک مشاهده کرده ام، دیگر نمی توانم این کار را انجام دهم."
این مصاحبه ها در آستانه آغاز فروش کتاب جدید جان بولتون با عنوان "در آن اتاق اتفاق افتاد" انجام شده است.
کتاب آقای بولتون که مشاهدات او را از دوره 17 ماهه حضور در دولت دونالد ترامپ بیان می کند، قرار است سه شنبه به فروش برسد.
بر اساس گزارش ها، آقای بولتون در این کتاب تصویری از رئیس جمهور آمریکا ارائه داده که تصمیماتش براساس پیروزی دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری گرفته می‌شود.
کاخ سفید آقای بولتون را به خاطر نگارش این کتاب به افشای اسرار دولتی و دروغگویی متهم کرده است.
با این حال، یک دادگاه فدرال در واشنگتن شنبه با رد درخواست دولت آمریکا، با ممانعت از فروش کتاب جدید جان بولتون مخالفت کرد.
قاضی رویس لمبرت، از دادگاه منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن، گفته جان بولتون با این کتابش با امنیت ملی آمریکا "قمار کرده" و کشورش را در "معرض آسیب قرار داده است".
هر چند او حکم داد که "دولت نتوانست دادگاه را متقاعد کند که ممنوعیت انتشار این کتاب مانع از صدمات جبران ناپذیر خواهد شد."
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بعد از این حکم دادگاه باز هم در توییتر به جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی اش تاخت و گفته حالا با حرف برخی دیگر موافق است که او را فردی "نفرت برانگیز" می خوانند.
آقای ترامپ گفته که با توجه به توزیع کتاب و درز مطالب آن به رسانه ها، قاضی نمی توانسته کاری برای متوقف کردن آن بکند "ولی اظهارنظرها و حکم های قاطع و قدرتمندی درباره پول و نغض طبقه بندی انجام شده و حالا جان بولتون "باید هزینه سنگینی برای این‌ بدهد."

فاکس نیوز از افزایش محبوبیت بایدن خبر داد
فاکس نیوز از افزایش محبوبیت بایدن خبر دادخبرگزاری آریا- سی ان ان: نظرسنجی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از افزایش محبوبیت بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر ترامپ حکایت دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‌دهد که بایدن حالا با 12 درصد اختلاف از محبوبیت بیشتری در نظر رای دهندگان آمریکایی نسبت به ترامپ برخوردار است. در این حال، ترامپ در پیامی توئیتری این نظرسنجی را ساختگی نامید و آن را اقدامی از طرف افرادی نفرت انگیز که اقداماتی مشابه در سال 2016 انجام داده بودند، توصیف کرد. او اعلام کرد فاکس نیوز، وحشتناک است.
مجری سی ان ان افزود: فاکس نیوز، نظرسنجی‌های دقیق و قابل اعتمادی دارد. این شبکه تلویزیونی سوابق زیادی در این رابطه دارد. نظرسنجی‌های فاکس نیوز تایید کننده نظرسنجی‌های پیشین سی ان ان است. در نظرسنجی فاکس نیوز از 1343 نفر نظرسنجی شده است. سی ان ان هم از 1259 نفر نظرسنجی کرده بود. این روشی علمی برای نظرسنجی است که برای چند دهه موثر بوده است. ترامپ در سخنرانی خود در تالسا به طرفداران خود گفت هرگز نتیجه این نظرسنجی‌ها و از جمله نظرسنجی فاکس نیوز را باور نکنند.


گرفتن تعهد جنجالی کارزار ترامپ از شرکت‌کنندگان «تالسا»
بایدن به اقدام کارزار ترامپ در گرفتن یک تعهد جنجالی از شرکت‌کنندگان در تجمع شهر «تالسا» تاخت.
«جو بایدن» رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) ضمن انتقاد از برگزاری تجمع انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا به رغم نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا، به اقدام کارزار ترامپ در گرفتن یک تعهد جنجالی از شرکت‌کنندگان در تجمع شهر «تالسا» تاخت.
ساعتی بعد از برگزاری اولین تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از شیوع ویروس کرونا، جو بایدن معاون هشت ساله باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا به شدت به برگزاری این تجمع در بحبوحه شیوع کرونا انتقاد کرد.
بایدن ، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سلسله پیام‌های توییتری به عملکرد رئیس‌جمهور و دولت او در مهار ویروس کرونا تاخت.
او در یک توییت نوشت: «ما ماه‌هاست که وارد این همه‌گیری شده‌ایم و هنوز تست مناسب (برای تشخیص ابتلا به کرونا) یا یک دستورالعمل شفاف در سطح کشور نداریم. در عوض، دونالد ترامپ داروهای خطرناک و تایید نشده را تبلیغ می‌کند و سد راه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود و از زدن ماسک ممانعت می‌کند. او حتی در ابتدایی‌ترین آزمون‌ رهبری هم دارد شکست می‌‍خورد».
طبق گزارش  رسانه‌های آمریکایی، تجمع انتخاباتی ترامپ در تالسا در حالی برگزار شد که حامیان رئیس‌جمهور آمریکا استقبال سردی از این تجمع کردند.
شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» هم در گزارشی درباره این نشست از گرفتن یک تعهد جنجالی از حاضران در این تجمع خبر داد.
طبق این گزارش، کارزار انتخاباتی ترامپ از همه شرکت‌کنندگان در تجمع انتخاباتی تالسا خواستند سندی را امضا کنند که طبق آن، رئیس‌جمهور و کارزار او درقبال بیمار شدن شرکت‌کنندگان در تجمع هیچ مسئولیتی ندارند.
جو بایدن سفیر اسبق ایالت «دِلاور» در کنگره و نفر دوم دولت سابق آمریکا در توییتی دیگر به این اقدام کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور اشاره و به شدت از آن انتقاد کرد.
او نوشت: «دونالد ترامپ آنقدر به بازگشت به تجمعات انتخاباتی اشتیاق دارد که او حاضر است مردم را به خطر انداخته و دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را نقض کند تا آنجایی که آنها (حاضران در تجمعات انتخاباتی ترامپ) سندی را امضا کنند که کارزار او مسئول (ابتلایی کسی به بیماری) شناخته نشود. این باور کردنی نیست».

 

 

نظر شما