شناسهٔ خبر: 40858658 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس جمهور امریکا سردرگم و مستاصل در مقابل ونزوئلا؛

ترامپ آماده مذاکره با مادورو است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آکسیوس نوشت دونالد ترامپ نظر خود را در خصوص حمایت از خوان گوایدو رهبر جناح مخالف ونزوئلا تغییر داده و آماده مذاکره با نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نوشته آکسیوس، دونالد ترامپ نظر خود را در خصوص حمایت از خوان گوایدو رهبر جناح مخالف ونزوئلا تغییر داده و آماده مذاکره با نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور است.
نشریه اینترنتی آکسیوس مصاحبه اختصاصی خود را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، منتشر کرد. در این مصاحبه که روز جمعه در دفتر کار ترامپ در کاخ سفید انجام شد، ترامپ گفت درباره تصمیمش برای به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رهبر قانونی ونزوئلا تجدید نظر کرده است و آماده دیدار با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا است.
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا با مادورو دیدار خواهد کرد یا خیر، گفت: "احتمالا درباره آن فکر می‌کنم... مادورو مایل به این دیدار است و من هم هرگز مخالف این دیدار نبوده ام، به ندرت با آن مخالفت کرده ام. "
رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت اعتماد زیادی به گوایدو ندارد، کسی که با وجود حمایت آمریکا و بیش از 10 کشور دیگر نتوانسته است کنترل کشور را به دست بگیرد.
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از این که توصیه جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق خود را درباره گوایدو اجرا کرده، پشیمان است یا خیر، گفت: "نه آنچنان. من می‌توانستم آن را بپذیرم یا نپذیرم. اما با آن چه در ونزوئلا اتفاق می‌افتد به شدت مخالفم. "
او در ادامه گفت در آن زمان پس از بررسی اوضاع، گوایدو را به رسمیت شناخت. ترامپ گفت: "گوایدو منتخب بود. من لزوما طرفدار او نبودم - برخی موافق بودند و برخی نبودند و من هم مشکلی با آن نداشتم. "
رئیس جمهور آمریکا: اعتماد زیادی به گوایدو ندارم، کسی که با وجود حمایت آمریکا و بیش از 10 کشور دیگر نتوانسته است کنترل کشور را به دست بگیرد.
اگر ترامپ با مادورو دیدار کند، سیاست دولت خود را درباره ونزوئلا به طور کامل معکوس خواهد کرد. مقامات ارشد دولت وی از جمله مایک پنس، معاون وی، و پمپئو، وزیر امور خارجه، انرژی بسیار زیادی را در حمایت از گوایدو صرف کرده اند.

نظر شما