شناسهٔ خبر: 40841134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در ادامه جنبش ضد نژادپرستی؛

جلوگيري معترضان از ورود پليس به منطقه خودمختار سياتل

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- خبرنگار سی ان ان گزارش داد معترضان بعد از بدست گرفتن کنترل بخشی از منطقه سیاتل آن را خودمختار کاپیتول هیل یا "چاپ" یا "چَز" نامگذاری کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرنگار سی ان ان گزارش داد معترضان بعد از بدست گرفتن کنترل بخشی از منطقه سیاتل آن را خودمختار کاپیتول هیل یا "چاپ" یا "چَز" نامگذاری کرده اند و از ورود نیروهای پلیس و افراد مشکوک به داخل این منطقه جلوگیری می کنند.
خبرنگار شبکه سی ان ان هم در گزارشی با نمایش تصاویری از اغتشاش و درگیری های شب گذشته در داخل منطقه خودمختار سیاتل گفت: ایده افرادی که کنترل این منطقه را به دست گرفته اند این است که منطقه ای بدون وجود پلیس داشته باشند.
یکی از معترضان داخل منطقه خودمختار سیاتل هم به خبرنگار شبکه سی ان ان گفت: ما فاقد سازماندهی هستیم اما می خواهیم اعلام کنیم که مردم خودشان می توانند پلیس خودشان باشند. مردم می توانند از خودشان مراقبت کنند.
خبرنگار شبکه سی ان ان افزود بعد از آن که افسران پلیس یکی از مراکزشان را در شرق این شهر رها کردند معترضان کنترل این منطقه را به دست گرفتند. اکنون از ورود نیروهای پلیس به این منطقه جلوگیری می شود و به ادارات پلیس هم دستور داده شده است که وارد این منطقه نشوند مگر آن که گزارشی درباره وقوع کشتار جمعی در آن به وقوع پیوسته باشد.
خبرنگار سی ان ان افزود منطقه خودمختار سیاتل بعد از درگیری های خشونت آمیز معترضان با افسران پلیس ایجاد شد.
زنی از معترضان حاضر در منطقه خودمختار سیاتل هم گفت: در حالی که همه ما دست های مان را بالای سر گرفته بودیم افسران پلیس به سمت ما تیراندازی کردند. ما مسلح نیستیم چرا افسران پلیس به سمت ما تیراندازی می کنند. وی گفت این جا همه مردم برای همدیگر هستند. ما خشونتی از سوی مردم ندیده ایم.
یک مرد جوان هم به خبرنگار سی ان ان گفت: این منطقه یک رهبری دارد و ما به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنیم. با توجه به جمعیت بالایی که در این منطقه حضور دارند جرائمی که در این جا به وقوع می پیوندند بسیار کم و اندک هستند.
مایک اسلوان یکی از افسران پلیس منطقه سیاتل هم به خبرنگار سی ان ان گفت: منطقه خودمختار سیاتل نمادی بسیار ناچیز از سیاتل است. وضع این منطقه هم نتیجه اقدامات و مواضع مسئولان منتخب منطقه است. این افراد نتوانسته اند قانون را در این منطقه اجرایی بکنند. من قادر به ورود به این منطقه نیستم و باید درباره امنیت جانی خودم نگران باشم. گزارش هایی که ما دریافت می کنیم خشونت هایی در این جا به وقوع می پیوندد. شما باید بتوانید در تمام طول شبانه روز در منطقه حرکت کنید و از وضع آن به شکل مستند گزارشی تهیه کنید.
خبرنگار سی ان ان در پایان گفت زمانی که فردی مشکوک وارد این منطقه از سیاتل می شود معترضان حاضر در آن به شدت واکنش نشان می دهند و تلاش می کنند نظم موردنظرشان را در این منطقه ایجاد بکنند.
یکی از معترضان هم گفت راهبرد طولانی مدت ما این است که بتوانیم برای مدتی طولانی در این جا به عنوان یک معترض بمانیم. اگر پلیس این منطقه خواهان بازپس گیری ساختمان خود است نباید ما را سرکوب کند و از حق ما برای اعلام اعتراض جلوگیری کند. همچنین نباید برای بازپس گیری این مرکز به تاکتیک های جنگی دست بزند.

نظر شما