سید مرتضی سقاییان نژاد در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به جایگاه حمل و نقل عمومی در توسعهیافتگی شهرها اظهار داشت: امروزه یکی از ملاکهای توسعهیافتگی شهرها پویایی و زنده بودن حمل و نقل عمومی در شهر بوده و باید مردم به لزوم استفاده از آن پی ببرند.
وی استفاده کردن از حمل و نقل عمومی را برطرفکننده مشکلات زیستمحیطی شهرها دانست و افزود: اتوبوسرانی بهعنوان تنها ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم برای ارائه خدمات نیازمند 400 دستگاه اتوبوس بوده که در حال حاضر350 دستگاه در حال فعالیت است.
شهردار قم ادامه داد: اما همه این 350 دستگاه فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است و با توجه به قیمت دو میلیارد تومانی هزینه خرید اتوبوس و عدم حمایتهای دولتی در این بخش باید به سمت بازسازی ناوگان اتوبوسرانی حرکت کنیم.
وی هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس را عددی بالغبر 300 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 99 تعداد قابلتوجهی از اتوبوسها را بازسازی کرده و تاکنون قرارداد 170 دستگاه قطعی شده است.
سقاییان نژاد با گلایه از قطع کمکهای دولتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: متأسفانه تمام یارانهای که به بخش ناوگان اتوبوسرانی در سالهای گذشته اختصاص داده میشده قطعشده و امروز همه بار مالی آن بر دوش سازمان اتوبوسرانی و شهرداری است.
وی از امضا تفاهمنامهای با سازمان مدیریت و برنامهریزی و سازمان شهرداریها برای پرداخت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: تفاهمنامهای جهت پرداخت تسهیلات بانکی 4 درصد و 12 درصدی برای 500 دستگاه اتوبوس امضا شده تا جایگزین اتوبوسهای فرسوده شوند.
شهرداری قم اعتبار شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال 99 را 60 میلیارد تومان دانست و ابراز کرد: در سال 98 بخشی از اعتبار نوسازی به خرید اتوبوس اختصاص داده شد اما امسال بهعلت هزینه بالای خرید اتوبوس تمام اعتبار به بازسازی اتوبوس اختصاص داده میشود.
انتهای پیام/456/ح
∎
نظر شما