شناسهٔ خبر: 40758144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اختلاف داخلی اسرائیل درباره الحاق کرانه باختری

طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم، با اختلافات داخلی بین دو عضو کابینه ائتلافی اسرائیل روبرو شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم، با اختلافات داخلی بین دو عضو کابینه ائتلافی اسرائیل روبرو شده است.

اخبار بین الملل-منال اسماعیل گفت: اختلافات و اختلاف نظر بین مقامات اسرائیلی درباره طرح این رژیم برای الحاق دشت اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و اعمال حاکمیت بر این منطقه ادامه دارد. در سایه این شرایط، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف اسرائیلی و تحقق پیش شرط اساسی واشنگتن برای حمایت از طرح الحاق ادامه می‌دهد. پیش شرط اساسی آمریکا آن است که دو طرف حزب لیکود و آبی و سفید درباره طرح الحاق به توافق برسند.

باراک رابید، مسئول امور سیاسی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ”یک مسئول بلندپایه اعلام کرد در دیدار بنیامین نتانیاهو، بنی گانتس و فریدمن، پیشرفت مهمی به دست نیامد. نتانیاهو همچنان به الحاق چشم دوخته است و به نظر می‌رسد که می‌داند چنین چیزی محقق نخواهد شد. بنی گانتس و اشکنازی به برداشتن چنین گام بزرگی تمایلی ندارند. “

در ادامه این گزارش آمده است: در سایه شکاف در موضع دو حزب لیکود و آبی و سفید، مقامات بلندپایه در حزب لیکود گفتند نتانیاهو به دنبال بهانه‌ای برای برهم زدن شراکت با بنی گانتس است.

یاروم ابراهام، خبرنگار امور سیاسی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ”مقامات بلندپایه لیکود گفتند نتانیاهو به عملکرد دولت ائتلافی خود اهمیت نمی‌دهد. نگاه او به اوضاع سیاسی است که می‌بینید جایگاه او در نظرسنجی‌ها در حال بالا رفتن است و جایگاه گانتس سقوط می‌کند. به همین علت، به دنبال بهانه‌ای است تا انتخابات زودهنگام برگزار کند و به شراکت با بنی گانتس پایان دهد.“

گزارشگر این شبکه خاطرنشان کرد: در سایه سردرگمی درباره طرح الحاق، ارتش اسرائیل برای بدترین سناریو‌ها آماده می‌شود. ناظران اسرائیلی می‌گویند با توجه به ابهامات موجود، ماموریت ارتش برای کنترل اوضاع دشوارتر می‌شود.

رونی دانیل، خبرنگار امور نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ”ابهامات نزد ارتش اسرائیل درباره طرح الحاق، مسئله‌ای نگران کننده و شوک آور است. حتی افسران بلندپایه‌ای که باید این موضوع را پیگیری کنند، همچنان ابهاماتی دارند. ما با سوالات بزرگی روبرو هستیم و هیچ چیزی روشن نیست. “

در ادامه گزارش المیادین آمده است: رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند یوسی کوهن، رئیس موساد در چند هفته آینده، تماس‌هایی با سران کشور‌های عربی خواهد داشت تا آن‌ها را درباره طرح الحاق قانع کند. تحلیلگران اسرائیلی می‌گویند سرنوشت طرح الحاق و گستردگی آن، بر اساس فشار‌هایی که بر کاخ سفید اعمال خواهد شد، مشخص می‌شود.

 

نظر شما