شناسهٔ خبر: 407574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

سفارت آمريكا در سرزمينهاي اشغالي تعطيل شد

موشك‌هاي مقاومت به تل‌آويو رسيد

صاحب‌خبر -

بحش سياسي خارجي: حماسه آفريني رزمندگان مقاومت اسلامي و واکنش قاطعانه آنها به جنايات رژيم اشغالگر قدس منجر به ترس و وحشت در سرزمينهاي اشغالي شده است. امروز از اشدود تا تل آويو و حيفا جملگي در معرض موشکهاي مقاومت قرار دارند. شهادت و زخمي شدن صدها زن و کودك و انسان بي دفاع در نوار غزه بر اثر موشکباران رژيم صهيونيستي با واکنش صريح و قاطعانه حماس و جهاد اسلامي مواجه شده است. در چنين شرايطي ديپلماتها و اعضاي سفارت آمريکا در تل آويو نيز ترجيح داده اند از ترس اصابت موشکهاي حماس پاي به فرار گذاشته و سفارت را تخليه کنند.کانال 2 رژيم صهيونيستي از شليک چندين موشک  ديگر مقاومت به تل‌آويو خبر داد.گردانهاي «القسام» شاخه نظامي حماس مسئوليت اين موشکها را بر عهده گرفت.همچنين شبکه خبري «اي.بي.سي. نيوز» آمريکا نيز گزارش کرد که  آژير خطر در تل‌آويو به صدا در آمده است.در پاسخ به حملات زميني، هوايي و دريايي رژيم صهيونيستي به غزه، گردانهاي «القسام» و «سراياالقدس» شاخه نظامي جنش جهاد اسلامي سه‌شنبه شب نيز چندين موشک به سمت تل‌آويو و حيفا شليک کردند و در اين حمله چندين موشک مقاومت به کار گرفته شد.بيش از 4 هزار شهرک نشين اسرائيلي درپي حملات موشکي مقاومت به شهرک‌هاي صهيونيست نشين وادار به ترک خانه هايشان شدند.شهرک نشينان در مناطق نزديک به نوار غزه اکنون تلاش دارند به مناطق امن‌تر همچون شمال و مرکز سرزمين‌هاي اشغالي بروند.نيروي هوايي ارتش رژيم‌صهيونيستي عمليات گسترده‌اي را تحت عنوان «صخره سخت» عليه نوار غزه آغاز کرده است.
در اين عمليات صدها فلسطيني شهيد،زخمي و آواره شده اند. خبر ديگر اينکه  به دنبال پيدا شدن چند چتر ويژه چتربازي در يک شهرک صهيونيستي، نگرانيهاي اين رژيم در مورد ورود عناصر مقاومت به شهرک‌ها افزايش يافته است.خبرنگار نظامي تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد که تعدادي از ساکنان شهرک «يدمردخاي» چند چتر ويژه چتربازي در منطقه يافته‌اند و اين موضوع نگراني ارتش رژيم صهيونيستي و دستگاه‌هاي امنيتي در مورد احتمال ورود چتربازهاي مقاومت به شهرک‌هاي صهيونيستي را افزايش داده است.اين نگراني‌ها پس از حمله چند ساعت پيش کماندوهاي گردانهاي «القسام» شاخه نظامي حماس به پايگاه دريايي شهرک «زيکيم» واقع در «عسقلان »
اشغالي که باعث زخمي شدن يک نظامي صهيونيست شد افزايش يافت.سفارت آمريکا در تل‌آويو نيز  در بيانيه‌اي از کارکنانش خواست تا در روز چهارشنبه ( ديروز)  در محل کار خود حضور نيابند.در اين پيام همچنين اعلام شد که به طور کلي ساعات کاري سفارتخانه کاهش يافته و سفير آمريکا در اسرائيل از سفر به جنوب تل‌آويو بدون کسب اجازه رسمي منع شده است. گردانهاي «القسام» فرودگاه نظامي صهيونيستي «نيفاتيم» که در فاصله 70 کيلومتري از نوارغزه واقع است را با موشکي از نوع «75m» بمباران کردند.در عين حال برخي منابع رژيم صهيونيستي تا کنون از اصابت بيش از 117 موشک مقاومت به سرزمين‌هاي اشغالي خبر داده‌اند.خبر ديگر اينکه شهرداري «ديمونا»در واکنش به پاسخ موشکي گسترده نيروهاي مقاومت فلسطيني، تصميم به گشودن تمامي پناهگاه‌هاي اين شهر گرفته است.پيشتر پناهگاه‌هاي حملات موشکي در شهرهاي مناطق جنوبي و مرکزي فلسطين اشغالي نيز باز شده بود. شهر ديمونا در فاصله 77 کيلومتري شمال نوار غزه واقع شده است. حماس در پاسخ به حملات جنگنده‌هاي اسرائيلي به مناطق مسکوني نوار غزه، د‌ه‌ها فروند راکت و موشک به سمت شهرهاي مختلف صهيونيست‌نشين شليک کرده است. برخي از اين موشک‌ها به شهرهايي در فاصله 90 تا 100 کيلومتري غزه نيز رسيده‌اند.گردانهاي «القسام» اعلام کردند موشکهاي جديدي که براي بمباران تل‌آويو و حيفا استفاده شده‌اند «الرنتيسي R160»، «الجعبري J80» و «M75» نام دارند.جنگ يوم کيپور يا جنگ اعراب و رژيم صهيونيستي 1973 جنگي بود که از ششم تا بيست‌وپنجم اکتبر 1973 ميان دولتهاي عربي و رژيم صهيونيستي اتفاق افتاد.اين جنگ با حمله غافلگيرانه ائتلاف کشورهاي عربي به رهبري مصر و سوريه عليه مواضع نيروهاي اسرائيلي در شرق کانال سوئز و ارتفاعات جولان آغاز شد، مناطقي که شش سال قبل در جنگ شش‌روزه به تصرف قواي رژيم صهيونيستي درآمده بود.حمله در آخرين ساعات «يوم کيپور» مقدس‌ترين روز در آيين يهودي آغاز شد. از آنجا که اين جنگ در ماه اکتبر و ماه رمضان رخ داد به جنگ اکتبر و جنگ رمضان نيز معروف شده‌است.مقامات امور مالياتي رژيم صهيونيستي اعلام کردند که مقدار خسارتها به شهرک‌هاي جنوبي در اثر پرتاب موشکهاي مقاومت تا کنون به 10 ميليون شکل (واحد پول رژيم صهيونيستي) رسيده است و 100 درخواست پرداخت غرامت در نتيجه خسارت به ساختمانها، خودروها و زراعت‌ها دريافت شده است.بر اساس گزارشهاي اسرائيلي هزينه واقعي اين جنگ در دستگاه‌هاي امنيتي و ارتش نهفته است. علاوه بر نيروهاي نظامي ثابت ، کابينه با فراخواني 40 هزار نيروي ذخيره موافقت کرده و هزينه روزانه هر سرباز 600 شکل است.در اين ميان هزينه‌هاي مربوط به وسايل جنگي از قبيل هواپيماها، بالگردها و کشتي‌هاي نظامي و غيره که جاي خود دارند و کارشناسان تخمين مي‌زنند هزينه روزانه اين جنگ ميليونها شکل در روز باشد.تجاوز رژيم صهيونيستي به لبنان در سال 2006 که در آن شکست خورد هزينه‌اي بالغ بر 11/2 ميليارد شکل براي اين رژيم به همراه داشت.

نظر شما