شناسهٔ خبر: 40723432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

همزمان با اعتراضات داخلی و خارجی اراضی اشغالی؛

محرمانه؛رئیس موساد به زودی عازم پایتخت های عربی منطقه می شود/ الحاق اراضی 67 محور گفتگوها

رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» از سفر قریب الوقوع خود به کشورهای عربی به منظور گفتگو با سران این کشورها درباره نحوه اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری خبرداد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از عربی 21، "یوسی کوهن" رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» از سفر قریب الوقوع خود به کشورهای عربی به منظور گفتگو با سران این کشورها درباره نحوه اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری خبرداد.

 

در همین راستا، کانال «کان» تلویزیون رژیم اشغالگر نیز با پرداختن به همین موضوع گزارش داد که کوهن رئیس دستگاه جاسوسی موساد برای گفتگو و رایزنی با حاکمان عربی منطقه از جمله «مصر» و «اردن» با هدف مشخص سازی مواضع این کشورها درباره طرح الحاق نتانیاهو، به زودی سفرهایی را انجام خواهد داد.

 

براساس رای کارشناسان عربی و اسراییلی این سفرها در جهت کاستن از واکنش شدید و خشمناک سران عربی نسبت به اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری صورت می گیرد.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آغاز دور سوم انتخابات در اراضی اشغالی در خلال برگزاری تبلیغات های انتخاباتی خود بارها از عزم خود مبنی بر الحاق اراضی کرانه باختری به دیگر اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی خبر داده بود؛ امری که بشدت خشم و غضب سران گروه های مقاومتی عربی و فلسطینی را برانگیخته است.

 

براساس این طرح و ادعاهای مطرح شده، رژیم اشغالگر قرار است 30 درصد از اراضی کرانه باختری را به تصرف خود در آورد.

 

علاوه براین، سران تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله ابومازن، بارها هشدار داده اند که درصورت اجرایی شدن طرح الحاق اراضی فلسطینی 1967 تمامی توافقات خود با رژیم صهیونیستی و ایالت متحده آمریکا را لغو خواهد کرد؛ هشداری که چندان به مزاج واشنگتن و تل آویو خوش نیامد و هرکدام به نوعی واکنش نشان دادند.

 

در این میان، برخی از فرماندهان و سیاستمداران اسراییلی نیز نسبت به تبعات اجرای این طرح از سوی مقامات اشغالگر هشدار دادند و آن را دردسری تمامی نشدنی برای تامین امنیت اراضی اشغالی عنوان کردند.

 

فرماندهان و کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند که در صورت اجرای این گام، تشکیلات، توافقات امنیتی خود با تل آویو را قطع کرده و در نتیجه اسباب فعالیت مسلحانه گروه های مقاومتی علیه شهرک نشین های اسراییلی بازتر شده و آمار زخمی و کشته های اسراییلی افزایش پیدا می کند.

 

همچنین، احتمال آغاز رسمی انتفاضه سوم فلسطینی ها علیه اشغالگران نیز بشدت افزایش پیدا می کند امری که با رخ دادن اش در مابین سال های 2000-2005 باعث شد تا اقتصاد این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گرفته و آمار بیکاری صهیونیست ها به 10 درصد افزایش پیدا کند.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، بزرگترین نگرانی صهیونیست ها نسبت به طرح الحاق که طی چند هفته اخیر با برپایی تظاهرات های متعدد در تل آویو و میدان رابین کاملا نمود پیدا کرده است، منزوی تر شدن این رژیم در جامعه بین الملل است چراکه تاکنون اتحادیه اروپا با برگزاری نشست های مختلف و صدور پیام و بیانیه های مشترک به سران اسراییلی نسبت به اجرای چنین طرح استعماری و ضد حقوقی نگرانی شدیدی نشان داده اند موضوعی که می تواند در صورت اعمال فشارکافی از سوی گروه ها و سازمان های حقوقی واقعی بر روابط میان اسراییل و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاثیر گذار باشد.

 

انتهای پبام/ م.ح

نظر شما