شناسهٔ خبر: 40719025 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

قصد رییس موساد برای گفت وگو با سران عرب درباره الحاق کرانه باختری

رییس موساد از قصد خود برای گفت وگو با رهبران و رؤسای کشورهای عربی درباره طرح الحاق کرانه باختری، طی هفته‌های آینده خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «یوسی کوهن» رییس موساد، گفت‌ و گوهایی با رهبران و رؤسای کشورهای عربی از جمله اردن و مصر طی هفته‌های آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، کوهن با هدف گوش دادن به مواضع کشورهای عربی درباره طرح الحاق کرانه باختری و اطلاع از برنامه‌های آنها برای مقابله با این طرح، با سران این کشورها گفت ‌و گو خواهد کرد.

این رسانه صهیونیستی افزوده است: ممکن است که رییس موساد با رهبران این کشور دیدار کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال در آورده، به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما