شناسهٔ خبر: 40692077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مصطفی برغوثی:

الحاق کرانه باختری فلسطین را به 224 جزیره جدا از هم تقسیم می‌کند

به گفته دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین، پروژه الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی سبب تجزیه فلسطین به 224 جزیره جدا از هم خواهد شد و این مسئله بزرگ‌ترین عملیات رژیم صهیونیستی از سال 1948 است.

صاحب‌خبر -



سرویس خارجی-

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سال گذشته از طرحی با عنوان «معامله قرن» رونمایی کرد که طبق آن کشور فلسطین به یک مجمع الجزایر تبدیل می شود که از طریق زمینی به هم راه نخواهند داشت و  از طریق تونل ها و پل ها به هم متصل خواهند شد. اکنون برخی ازمقامات فلسطین به جزئیات بیشتری از این مسئله پرداخته و الحاق 30 درصد از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را عامل تجزیه فلسطین می دانند.
«مصطفی البرغوثی»، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در سخنانی در این مورد اعلام کرده پروژه الحاق رژیم صهیونیستی برای کرانه باختری به معنای تجزیه فلسطین به ۲۲۴ جزیره جدا از یکدیگر خواهد بود. البته وی به جزئیات بیشتر اشاره ای نکرد.
البرغوثی در سخنانی که از تلویزیون پخش می شد و در چارچوب کمپین مخالفت با تصمیم الحاق کرانه باختری گفت: «قطع به یقین اسرائیل برای اجرای طرح الحاق برنامه ریزی می‌کند؛ چرا که می‌پندارد مشغول بودن جهان به همه گیری کرونا برای آن فرصتی است؛ همچنان‌که فرصت دیگری وجود دارد که ممکن است برای صهیونیست ها از بین برود و آن هم این است که احتمال دارد رئیس جمهور آمریکا در انتخابات آتی سقوط کند».

نظر شما