شناسهٔ خبر: 40675410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در واکنش به مقاله دیپلمات اماراتی؛

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین: امارات نقش عمیق خود در عادی سازی روابط با اسراییل را نشان داد

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین در ادامه این بیانیه مطرح کرد: مقاله

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی 21، جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین، با صدور بیانیه ای در واکنش به  اظهارات "یوسف العتیبة" دیپلمات اماراتی در مقاله‌ای برای روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» تاکید کرد: امارات برای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی، علیه منافع و امنیت ملت های عربی گام بر می دارد.

 

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین در ادامه این بیانیه مطرح کرد: این مقاله، خیزی رو به جلو در آشکارکردن نقش امارات در روند عادی سازی با اسرائیل است.

 

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: مقاله یوسف العتیبة در چنین برهه ای، ابزار فشار بر فلسطینیان به منظور اجرای معامله قرن امریکایی و طرح های الحاق کرانه باختری است.

 

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین نسبت به خطرات نقش ابوظبی در عادی سازی با اسرائیل هشدار داد و تاکید کرد: این مقاله گام امارات در حمایت از رِژیم اشغالگر و تلاش برای تحقق اهداف آن را به وضوح، نمایش داد. گامی که به منافع و امنیت ملت های عرب و منطقه آسیب می زند.

 

گفتنی است، "یوسف العتیبه"، سفیر امارات در سازمان ملل در مقاله‌ای با عنوان «یا الحاق یا سازش» برای روزنامه یدیعوت آحارونوت با برشمردن خطراتی که اجرای طرح اشغال برای ثبات منطقه و همچنین تلاش‌های تل‌آویو برای برقراری روابط با کشورهای عربی دارد، توضیح داد: امارات برنامه‌هایی را در پیش گرفت که به اسرائیل امتیازاتی اعطا می‌کرد. طرح الحاق، قطعا و فوراً آرزوهای اسرائیل برای بهبود روابط امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با جهان عرب و امارات را برهم می‌زند.

 

العتیبه گفته است که از جمله امتیازهایی که کشورش به رژیم صهیونیستی داده، این بوده است که حزب الله را سازمان تروریستی خوانده است و اقدامات تحریک‌آمیز حماس را محکوم کرده است.

 

سفیر امارات در سازمان ملل در بخش دیگری از این مقاله هم از دیگر امتیازهای کشورش به رژیم صهیونیستی از جمله حضور صهیونیست‌ها در نمایشگاه بین المللی اکسپو در دبی و حضور دیپلمات‌های اسرائیلی در ابوظبی گفت و تاکید کرد: ما انگیزه‌ها و گرایش‌های مثبتی به نفع اسرائیل برای روابط مستقیم نشان دادیم.

 

روابط پیدا و پنهان کشورهایی عربی با رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر گسترش یافته است.

 

امارات در بحبوحه شیوع کرونا نیز به بهانه انتقال کمک‌های پزشکی به فلسطینیان دو هواپیما به فرودگاه بن گورین تل آویو فرستاد، اما تشکیلات خودگردان از پذیرش آن امتناع کرد.

 

 

انتهای پیام/الف/ح

نظر شما