شناسهٔ خبر: 40598346 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به کودکان

ضرورت تشکيل فراکسيون حقوق کودک در مجلس

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از نمایندگان مجلس خواست تا فراکسیون حقوق کودک در مجلس تشکیل شود.
به گزارش آریا، محمود عباسی گفت؛ با اشاره به ضرورت تحول، ارتقای جایگاه، حمایت همه جانبه و نگاه ویژه به کودکان گفت: همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به کودکان و حمایت همه جانبه از حقوق آنان اجماع و اتفاق نظر دارند.
وی گفت: با برنامه‌های دیروز نمی‌توان کودک امروز را برای فردا تربیت کرد و ما باید با برنامه‌های روزآمد کودکان را متناسب با نیاز زمانه و به مقتضای سن، تربیت و آن‌ها را برای اداره فردای جامعه آماده کنیم.
عباسی تصریح کرد: اولین و مهمترین گام در این عرصه سیاستگذاری و تدوین برنامه‌های راهبردی است که در پرتو آن بتوان به آینده کودکان این مرز و بوم امیدوار بو و بدون تردید نمایندگان مجلس می‌توانند با ترسیم خطوط کلی سیاستگذاری و تعیین چارچوب حمایت و ارتقای جایگاه حقوق کودک در جامعه بستر مناسبی برای این عرصه فراهم کنند.
این مقام قضایی گفت: اولین و مهمترین گام در این عرصه، اجماع ملی است که نمایندگان مردم از آن جهت که برآمده از میان مردم و در ارتباط مستقیم با جامعه هستند، می‌توانند در اولین گام با ایجاد فراکسیون حقوق کودک این اجماع ملی را رقم بزنند و در مرحله دوم با برنامه ریزی و سیاستگذاری و ایده‌های ابتکاری برای حمایت همه جانبه از حقوق کودکان گام بردارند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ارزیابی وضعیت کودکان در کشور تاکید کرد: کودکان و نوجوانان در معرض انواع آسیب‌ها و مخاطراتی هستند که بخش عمده آن نیازمند کار فرهنگی و تغییر نگرش اجتماعی است ضمن اینکه در حوزه معیشت و اوضاع اقتصادی نیز کودکان اولین قربانی این وضعیت هستند.
عباسی ادامه داد: در برخی مناطق کشور فقر خانواده‌ها را داریم و کودکان اولین قربانی سوء تغذیه و محرومیت از حداقل‌های زندگی هستند که همین فقر در نهایت به بازماندگی از تحصیل، کودکان کار و خیابان، خشونت علیه کودکان، بهره کشی و سواستفاده از کودکان منتهی خواهد شد.
وی فضای مجازی را از بزرگترین چالش‌های حوزه کودکان برشمرد که نیازمند برنامه ریزی و حمایت همه جانبه است.
عباسی از نمایندگان پیشین مجلس که پس از دوازده سال سرانجام در واپسین روز‌های مجلس گذشته، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را نهایی کردند و از شورای نگهبان که پس از بار‌ها رفت و برگشت این لایحه را تایید کرد، قدردانی و ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق این قانون تحولی در حمایت و ارتقای حقوق کودک در جامعه صورت بگیرد.

نظر شما