شناسهٔ خبر: 40591342 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اقتصاد کلان

اطلاعیه سازمان خصوصی سازی پیرامون جاماندگان سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی از اقدامات همزمانی در دولت و مجلس برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

صاحب‌خبر -

سازمان خصوصی سازی در مورد مطلب منتشر شده در بعضی رسانه ها با تیتر « ۱.۸ میلیون نفر بخاطر قصور تعاونی ها، از سهام عدالت جاماندند» اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پیرو مطلب منتشر شده در بعضی رسانه ها با تیتر«۱.۸ میلیون نفر بخاطر قصور تعاونی ها، از سهام عدالت جاماندند» سازمان خصوصی سازی مطلبی را به شرح زیر منتشر کرد: همان گونه که قبلا هم بارها اعلام شده است در زمان ثبت نام و شناسایی مشمولان سهام عدالت در دهه ۸۰ به دلایل مختلف، بعضی از مشمولانی که فرآیند اولیه ثبت نام را انجام داده بودند در لیست نهایی سهام عدالت قرار نگرفتند.

در آن هنگام سیستم اطلاعاتی استان ها به صورت «دایال آپ» با سیستم مرکزی ارتباط داشت و همین نقص سبب شد تا اطلاعات قسمتی از مشمولان وارد سیستم نهایی نشود. ازاین گذشته، تاخیر بعضی از تعاونی ها برای ارسال اطلاعات مشمولان به ستاد مرکزی سهام عدالت نیز سبب شد تا تعدادی از اشخاص مشمول نهایی نشوند.

و از آنجا که اطلاعات مشمولان سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۱ از طرف شرکت هاي تعاونی سهام عدالت به صورت متناوب برای سازمان خصوصی سازی ارسال شده و بعضا مراحل ثبت نهایی دنبال نشده است بعضی اشخاص از لیست نهایی جامانده اند. لذا این جمله که قصور تعاونی ها سبب شده اشخاص ثبت نهایی نشوند قویا تکذیب می شود.

سهام عدالت,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,اقتصاد کلان

بر این اساس و باتوجه به تقاضای انبوه جاماندگان، اقدامات همزمانی در دولت و مجلس برای تعیین تکلیف این بخش از جامعه در حال انجام است. درهمین راستا سازمان خصوصی سازی در حال رایزنی برای پوشش مجدد اشخاص جامانده از سهام عدالت است و در صورتی که دولت یا مجلس در این زمینه و از مجاری قانونی طرحی را به تصویب برسانند، امکان اعطای سهام عدالت به این جاماندگان وجود خواهد داشت و تأکید می شود، سازمان خصوصی سازی صرفا مجری طرح توزیع سهام عدالت است.

نظر شما