شناسهٔ خبر: 4052433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی اصفهان:

قطار شهری اصفهان تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بعد از زاینده‌رود، قطار شهری اولویت اصلی اصفهان بوده، گفت: در خط یک مترو تا کنون ۱۰۵۷ میلیارد تومان هزینه شده که اگر عملیات باقی مانده به سرعت اجرا شود، تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رضا امینی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به قطار شهری اصفهان نیز با بیان اینکه خط نخست قطار شهری اصفهان در حدود 20 کیلومتر بوده، اظهار داشت: فاز نخست خط یک متروی اصفهان از شهرک قدس تا میدان 25 آبان به طول 9 کیلومتر  بوده که کل مسیر فاز اول تاکنون 76.3 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم‌چنین فاز دوم خط یک از میدان 25 آبان تا چهارراه تختی به طول 2 کیلومتر تاکنون 64.85 درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

وی با بیان اینکه فاز سوم خط یک از چهارراه تختی تا پایانه صفه به طول 9.2 کیلومتر تاکنون 58.52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: در صورتی که واگن‌های خریداری شده تا سال 94 به اصفهان برسد، می‌توانیم فاز نخست خط یک را راه اندازی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بعد از رودخانه زاینده‌رود، قطار شهری اولویت اصلی شهر اصفهان بوده، گفت: در خط یک مترو اصفهان تا کنون 1057 میلیارد تومان هزینه شده که 52.6 درصد پیشرفت داشته که اگر 47 درصد باقی مانده به سرعت اجرا شود، خط یک متر پایان سال 95 به بهره برداری می‌رسد و خط 2 که به طول 23 کیلومتر بوده 3 هزار میلیارد تومان و خط سوم یا طوب 8.8 کیلومتر هزار میلیارد تومان هزینه دارد که ممکن است مسیر 2 و 3 در تصمیم‌گیری‌های کلان شورای عالی ترافیک تغییر کند.

وی پیرامون موانع اداری برای سرمایه‌گذاری در اصفهان گفت: در حال حاضر هیچ راهی نداریم جز اینکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن کنیم و این واقعیت است که به دلیل سخت گیری‌های اداری سرمایه گذاران اصفهان ترجیح می دهند در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

امینی با بیان اینکه سرمایه‌گریزی ایراد حاکمیتی دارد، تصریح کرد: استاندار اصفهان در رابطه با جذب سرمایه گذار نظر مثبت دارند و بارها اعلام کردند که بخش خصوصی وارد شود و مدیریت شهری نیز با اعمال سیاست‌های جذب سرمایه‌گذار از جمله معافیت 3 ساله عوارض برای سرمایه‌گذاران بخش هتل سازی به تحقق توسعه و سرمایه‌گذاری در اصفهان کمک می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد سازمان گردشگری در اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری فعالیت‌های مختلفی با عناوین متفاوت انجام داده که با توجه به اینکه قابلیت و ظرفیت جذب گردشگر در اصفهان بالا بوده اساس‌نامه‌ای برای ایجاد این سازمان در سال 93 به شورا ارسال و تنظیم شد و توسط استاندار اصفهان به وزارت کشور ارسال شد که اخیرا گفته شده که این مصوبه به زودی ابلاغ شده و اعتبار لازم برای آن نیز تامین می‌شود که در بودجه سال 94 اعتبار 5 میلیارد تومانی برای این سازمان در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسئله فضای سبز اکنون از نظر زیست محیطی برای شهر اصفهان اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: متاسفانه ما تا کنون در استفاده از مواهب طبیعی و زیست محیطی خوب عمل نکردیم و مصادق و مظاهر اسراف در زندگی ما بسیار زیاد است که محصول سبک اشتباه زندگی بوده که باید عزم  ملی در این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به وضعیت مطبوعات بیان کرد: باید عزت و استقلال رسانه‌ها و مطبوعات حفظ شود و رسانه‌ها هیچ وابستگی حزبی نداشته باشند و خبرنگار و اصحاب رسانه با فراغ بال به تحلیل مسائل پیرامون خود بپردازند که در همین راستا از سوی شهرداری اصفهان لایحه حمایت از مطبوعات به شورا داده شد که پس از تصویب آن قرار شد که بودجه‌ای برای حمایت از رسانه‌ها داده شود.

انتهای پیام/ ی

نظر شما