شناسهٔ خبر: 4051760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امینی:

پایان تحقیق و تفحص از شهررویاها/عدم توسعه شهر باکاهش درآمدشهرداری

اصفهان - رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح تحقیق و تفحص از شهربازی رویاها پایان یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگارن در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه در خصوص نمره‌ای که رئیس شورا به فعالیت‌‌های شورای چهارم می‌دهد، گفت: این سوال را باید دیگران پاسخ دهند ولی به عنوان رئیس شورا به فعالیت‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم نمره قبولی می‌دهم.

وی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهربازی رویاها نیز ابراز داشت: این طرح در حال حاضر با توجه به مدت زمان تعریف شده برای آن به پایان رسیده است و به دلیل بررسی بودجه شورا هنوز فرصت بررسی این طرح را نداشته‌ایم و به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

تحقق ۵۰ درصد از درآمدهای شهرداری اصفهان تا اوایل دی ماه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص کاهش فعالیت‌های توسعه‌‌ای عمرانی در شهر اصفهان اظهار داشت: در این راستا باید توجه داشت که بر اساس آخرین برآورد تحقق بودجه شهرداری اصفهان تا دی ماه سال جاری ۵۰ درصد بوده است که باید ۳۰ درصد از بودجه تحقق یافته مربوط به هزینه‌‌های جاری باشد و مابقی آن به بودجه‌های عمرانی تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه در آخرین اصلاحات صورت گرفته تحقق بودجه ۸۵ درصدی تا پایان سال برای شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده است، افزود: از آنجایی که میزان درآمدهای شهرداری اصفهان کاهش یافته است به دنبال آن نیز توسعه فعالیت‌های عمرانی در شهر اصفهان نیز کمتر دیده می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه بارگذاری اقتصادی بر روی شهرداری‌های کشور بیش از توان آنهاست، ابراز داشت: از این رو مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی پروژه‌های شهرداری اصفهان امری ضروری است و شهرداری نیز باید برای سرمایه‌‌گذاران فرش قرمز پهن کند.

وی با اشاره به تصویب افزایش مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های شهرداری اصفهان افزود: سال گذشته مصوبه مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌‌های شهرداری اصفهان ۵ میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که در سال ۹۴ این بودجه به ۴۰ میلیارد تومان افزایش داده شده است.

مسئولان قولی در خصوص راه اندازی مترو به مردم ندهند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان که قطار شهری را به موضوع کاملا تاریخی شهر اصفهان تشبیه کرد، در خصوص آخرین وضعیت این پروژه افزود: در حال حاضر فاز یک خط ۱ مترو اصفهان در حال بهره‌برداری است ولی به دلیل کمبود واگن امکان بهره‌برداری رسمی از این پروژه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رایزنی برای خرید ۵ رام واگن مترو در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: نمی‌توان زمان رسمی را برای افتتاح مترو اصفهان اعلام کرد و از این رو از تمام مسئولان نیز می‌خواهم دیگر در این باره به مردم دروغ نگویند.

امینی با اشاره به رشد فیزیکی ۶۴.۸۵ درصدی فاز ۲ و ۵۸.۵۸ دهم درصدی فاز ۳ خط یک مترو اصفهان ابراز داشت: باید توجه داشته باشید که راه اندازی قطار شهری اصفهان پس از زاینده رود اولویت اصلی شورای اسلامی شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: اگر قرار است تا ۵ سال آینده مترو اصفهان راه اندازی شود بهتر است که هر سه خط با هم راه‌اندازی شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اعتبار هزینه شده در خط یک مترو اصفهان را از زمان کلنگ زنی تاکنون یک هزار و ۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه برای بهره برداری نهایی به یک هزار و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اعتبار مورد نیاز برای خط دو و سه مترو اصفهان را نیز به ترتیب ۳ و یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

نظر شما