شناسهٔ خبر: 40488313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در ادامه جنبش ضدنژادپرستی؛

درگيري معترضان با پليس در نيويورک و چند شهر ديگر آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- اعتراضات به وحشیگری پلیس آمریکا و مرگ جورج فلوید در شهر‌های مختلف آمریکا ادامه دارد و با تاریک شدن هوا به خشونت کشیده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ده‌ها هزار نفر در آمریکا برای ششمین شب متوالی در اعتراض به مرگ جورج فلوید، مرد سیاه پوستی که به دست پلیس کشته شد، به خیابان‌ها ریختند و با پلیس درگیر شدند.
در همین چارچوب راهپیمایی‌های بزرگی در لس آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و سیاتل برگزار شد. در واشنگتن دی سی، اعتراضات روز سه شنبه در نزدیکی لافایت پارک، همان پارکی برگزار شد که روز قبل از آن پلیس برای آن که شرایط را برای پیاده روی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از کاخ سفید به یک کلیسای تاریخی مهیا کند، تظاهرات کنندگان را تار و مار کرده بود.
روز سه شنبه، با وجود مقررات منع آمد و شد و سوگند ترامپ برای سرکوب مردمان معترض که او آن‌ها را "اراذل و اوباش" خواند با استفاده از گارد ملی یا حتی در صورت لزوم ارتش، معترضان پس از تاریکی هوا در لافایت پارک و مناطق دیگر پایتخت ماندند.
در شهر نیویورک، هزاران معترضان با نادیده گرفتن مقررات منع آمد و شد در ساعت 8 شب و در حالی که بالگرد‌های پلیس بالای سرشان پرواز می‌کردند، تظاهرات کردند.
در لس آنجلس نیز صد‌ها نفر در بلوار هالیوود راهپیمایی کردند. معترضان همچنین در مقابل اداره پلیس لس آنجلس تجمع کردند و در برخی موارد با نیرو‌های پلیس که در مقابل آن‌ها صف کشیده بودند دست می‌دادند و آن‌ها را به آغوش می‌کشیدند.
همچنین صد‌ها معترض در دنور و سیاتل تجمع کردند، اما با تاریک شدن هوا این اعتراضات آرام باقی ماند.

نظر شما