شناسهٔ خبر: 40477266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تظاهرات مردم استرالیا در همبستگی با تظاهرات آمریکا+ عکس

صاحب‌خبر -

شفقنا- هزاران نفر در سیدنی استرالیا در همبستگی با اعتراضات آمریکا علیه نژادپرستی و خشونت پلیس به خیاببان ها ریختند و تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، معترضان در حالی که عبارت «نمی توانم نفس بکشم» را فریاد می زدند، در همبستگی با معترضان آمریکایی که علیه قتل جورج فلوید دست به اعتراضات سراسری زده اند، تظاهرات کردند.

عبارت «نمی توانم نفس بکشم» به آخرین سخنان جورج فلوید جوان سیاه پوست آمریکایی اشاره دارد که توسط پلیس آمریکا کشته شد. «دیوید دونگای» نیز از ساکنان اصلی استرالیا بود که سال ۲۰۱۵ میلادی در هنگام قتلش توسط پلیس همین عبارت ها را بر زبان آورده بود.

تظاهرات کنندگان همانند معترضان آمریکایی پلاکاردهایی را به دست داشتند که روی آنها عبارتهای: «زندگی سیاه پوستان مهم است»، «زندگی ساکنان اصلی مهم است» و «سکوت سفید پوستان خشونت است» نوشته شده بود.

معترضان در حالی که عکس هایی از جورج فلوید و دیوید دونگای را در دست داشتند، عبارتهایی نظیر «شما را می بینیم.. با شما هستیم» و «ما اینجاییم زیرا آنها اینجا نیستند» فریاد می زدند.

تظاهرات استرالیایی ها از منطقه هایدپارک به سمت پارلمان ایالت نیوساوت ولز برگزار شد و قرار است به سمت محل کنسولگری آمریکا در این شهرادامه یابد.

حدود ۲ هزار نفر دیگر هم دوشنبه شب در شهر برت واقع در سواحل غربی استرالیا تظاهرات کردند و قرار است تظاهرات دیگری نیز در شهرهای مختلف این کشور برگزار شود.

خبر را در اسکای نیوز عربی ببینید

نظر شما