شناسهٔ خبر: 4046406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تسلط ارتش عراق بر منطقه «القادسيه»

ارتش عراق به همراه نيروهاي مردمي از نقاط مختلف وارد تکريت و بر قسمت هايي از اين شهر تسلط يافته اند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، بر اساس گزارش هاي رسيده از ادامه نبردها در عمليات بازپس گيري شهر تکريت، ارتش عراق به همراه نيروهاي مردمي از نقاط مختلف وارد تکريت و بر قسمت هايي از اين شهر تسلط يافته اند. نيروهاي عراقي همچنين کنترل منطقه «القادسيه» را از تروريست‌هاي تکفيري داعش باز پس گرفته‌اند. اجساد تروريست‌هاي داعش در سراسر خيابان‌هاي تکريت ديده مي‌شود. شماري از اين تروريست‌ها به دست نيروهاي عراقي به هلاکت رسيدند و برخي ديگر به دليل فرار از ميدان جنگ به دست هم‌قطاران تکفيري خود کشته شدند.
گفته مي‌شود تروريست‌ها در مسير موصل به شهر «شرقاط» در شمال تکريت گريخته‌اند. در عين حال، قبيله‌نشين‌‌هاي تکريت نيز در بيانيه‌اي اعلام کردند براي عقب راندن تکفيري‌ها از اين شهر همراه مبارزان عراقي در اين نبرد شرکت مي‌کنند. ارتش عراق در چند روز گذشته براي باز پس گيري تکريت از تروريست‌هاي داعش عمليات گسترده‌اي را آغاز کرد. بيش از 30 هزار نيروي عراقي براي پس گرفتن اين شهر مهم در اين عمليات شرکت کرده‌اند.
ارتش عراق توانسته است کنترل چند روستا و ميدان نفتي را نزديک تکريت، زادگاه صدام حسين، ديکتاتور معدوم عراق، بازپس بگيرد. تکريت در 130 کيلومتري شمال بغداد، پايتخت عراق و در مسير جاده منتهي به موصل قرار دارد و از اين جهت شهري مهم محسوب مي‌شود.

نظر شما