شناسهٔ خبر: 40449127 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

موزه‌های «دبی» بازگشایی می‌شوند

صاحب‌خبر -

 

 

به توجه به اظهارات مسئولان فرهنگ و هنر «‌دبی»،‌روند بازگشایی موزه‌های این کشور به صورت تدریجی و از یکم «ژوئن»‌ آغاز می‌شود.

فاز نخست بازگشایی موزه‌های «دبی» شامل موزه‌های «الشندغه» و «اتحاد» خواهد شد.

هر دوی این موزه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر فعالیت خواهند داشت.  فعالیت موزه «سکه» واقع در خیابان «فهیدی» نیز از یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد ‌از ظهر خواهد بود.

همچون موزه‌های مختلف جهان، اقداماتی برای رعایت بهداشت و امنیت بازدیدکنندگان موزه در نظر گرفته شده است: به این ترتیب فقط ۵۰ درصد از ظرفیت موزه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و افراد زیر ۱۲ سال و بالای ۶۰ سال اجازه ورود به موزه را نخواهند داشت.

برگزاری هر نوع رویداد از جمله هرگونه جشن در داخل موزه ممنوع خواهد بود و گروه‌های بیش از ۵ نفر اجازه ورود نخواهند داشت. به علاوه، فضای موزه‌های به صورت مرتب ضدعفونی خواهد شد و از تمامی بازدیدکنندگان درخواست خواهد شد فاصله ۲ متری خود را با یکدیگر رعایت کنند.

دمای بدن افراد پیش از ورود به موزه اندازه‌گیری می‌شود؛ همچنین تمامی کارکنان موزه و بازدیدکنندگان ملزم به استفاده از ماسک در زمان حضور در موزه خواهند بود.

تمامی اماکن فرهنگی و تاریخی «دبی» از اواسط مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

 

یونان ورود برخی گردشگران را ممنوع کرد

 

کشور یونان فهرستی شامل ۲۹ کشور منتشر کرد که گردشگران آنها می‌توانند برای سفر به این کشور اقدام کنند.

با از سرگیری تدریجی فعالیت‌های گردشگری در برخی کشورها، یونان نیز فهرستی از ۲۹ کشور منتشر کرد که گردشگران آن‌ها می‌توانند از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) به این کشور سفر کنند.

آلمان، اتریش، دانمارک، نروژ، سوئیس،ژاپن، چین، کرواسی، نیوزلند، استونی، مجارستان، کره‌ جنوبی، جمهوری چک و فنلاند از جمله این کشورها هستند که بر اساس اعلام دولت یونان مجاز به ورود به این کشور هستند.

نکته جالب ممنوعیت ورود گردشگران بریتانیایی و اسپانیایی به یونان تا اطلاع ثانوی است. اسپانیا و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در چند مدت اخیر به ثبت رسانده‌اند.

نامی از کشور ایران نیز در میان ۲۹ کشور واجد شرایط سفر به یونان دیده نمی‌شود.

یونان با اتخاذ به موقع تدابیر قرنطینه‌ای تنها ۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده که عددی کم نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. سال گذشته ۳۳ میلیون گردشگر به یونان سفر کردند و درآمد ۱۹ میلیارد یورویی را برای این کشور به ارمغان آوردند.

نظر شما