شناسهٔ خبر: 40408899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار از اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا/ دستور آماده باش پنتاگون به پلیس نظامی/ واکنش اوباما به قتل «جورج فلوید»

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- اعتراضات به قتل دلخراش شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، به سراسر این کشور بسط یافته و آن را به میدان جنگ و صحنه خشونت پلیس علیه شهروندان تبدیل کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دوشنبه گذشته بود که یک این افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که افسر پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.
پس از آن، مردم مینیاپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد و در حال گسترش به ایالت‌های دیگر است.
رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند علی‌رغم اینکه بطن اصلی اعتراضات اخیر علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است اما نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در مواجه با این تظاهرات‌ها، باز هم به تدابیر و اقدامات خشن متوسل شده‌اند.
 
فرماندار ایالت مینه سوتا از بزرگ ترین استقرار نیروها در این ایالت خبر داد
به گزارش پایگاه بلومبرگ، مینه سوتا در حال استقرار 1700 نیرو برای مهار ناآرامی های فزاینده اخیر است. به گفته تیم والز فرماندار مینه سوتا این بزرگ ترین اقدام از این نوع در تاریخ این ایالت است.
والز پیش از این نیز در واکنش به اعتراضات به کشته شدن جُرج فلوید، یک فرمان اجرایی برای ایجاد منع عبور و مرور از ساعت 8 شب تا 6 صبح در مینیاپولیس و سنت پال صادر کرده بود. به گفته وی، استقرار نیروهای مضاعف پس از آن صورت می گیرد که در "یک محیط خطرناک"، تعداد شورشیان بیش از ماموران اجرای قانون شد.
والز جمعه شب در یک جلسه توجیهی که از تلویزیون پخش شد گفت، "ایالت ما دچار هرج و مرج شده است... این یک تهدید بی سابقه برای ایالت ماست، فاجعه ای که عامل این رخدادها بود اکنون به چیزی کاملا متفاوت تبدیل شده است."
مقررات منع آمد و شد که برای روزهای جمعه و شنبه وضع شده است، در تمامی اماکن عمومی در هر دو شهر اعمال خواهد شد. ماموران اجرای قانون و کارمندان حوزه درمان و نجات و امور اضطراری و همچنین بی خانمان ها و افرادی که در حال فرار از خطر اند، از این قانون مستثنی هستند.
به گفته والز، این نیروها امنیت عمومی را تضمین می کنند و از دارایی های متعلق به نهادها از جمله بانک مرکزی محافظت خواهند کرد.
والز گفت، "ما در تلاشیم از همه ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده کنیم زیرا شورشیان بیرون آمده اند تا آنجا که می توانند خسارت وارد کنند." وی افزود پیش از آنکه معترضان بتوانند موضوعاتی از قبیل "نابرابری نظام مند و تبعیض" که به مرگ فلوید منجر شد را هدف بگیرند، اوضاع باید آرام شود، "ابتدا باید این بخش را متوقف کنیم تا به بخش دیگری برسیم."
 
معترضان در خیابان‌های واشنگتن، پرچم‌های آمریکا را به آتش کشیدند
خبرنگار شبکه بی بی سی که به طور زنده از آمریکا درباره ناآرامی‌های شبکه گذشته در این کشور گزارش می‌داد، گفت: معترضان در خیابان‌های واشنگتن، پرچم‌های آمریکا را به آتش کشیدند و برخی از آن‌ها تلاش کردند از دیوار‌های اطراف محوطه کاخ سفید بالا بروند.
مجری این شبکه گفت: صحنه‌های خشونت بار در خلال شب گذشته (جمعه شب) در سراسر آمریکا مشاهده شد. معترضان در مینیاپولیس مقررات منع عبور و مرور شبانه راشکستند و به خیابان‌ها آمدند. چندین شب متوالی است که خیابان‌های مینیاپلیس و برخی دیگر از شهر‌های بزرگ آمریکا ناآرام هستند. در پی کشته شدن جرج فلوید، مرد غیرمسلح سیاهپوست در بازداشت پلیس مینیاپولیس درایالت مینه سوتای آمریکا، تظاهرات، اعتراضات و ناآرامی‌های گسترده به سرتاسر این کشور سرایت کرده است. جرج فلوید پس از آن از دنیا رفت که مأمور پلیس مینیاپولیس به نام دِرِک شاووین (Derek Chauvin) با زانوی خود نزدیک به 9 دقیقه روی گردن او نشست. پس از انتشار تصاویر این سانحه، هر شب- پشت سرِ هم- تظاهرات اعتراض آمیز در شهر‌های مختلف آمریکا برپا شده است. درک شاووین که ابتدا به همراه سه مأمور دیگر به مرخصی با حقوق فرستاده شده بود، متعاقباً همراه آن‌ها از اداره پلیس اخراج شد. اکنون شاووین بازداشت شده و اتهام قتل به او وارد شده است.

اعلام وضعیت اضطراری در جورجیا
فرماندار ایالت جورجیا در پی شب ناآرام شهر آتلانتا به دلیل اعتراضات به قتل مرد سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، در شهرستان «فولتن» وضعیت اضطراری اعلام و نیروی گارد ملی را فعال کرد.
«برایان کمپ»، فرماندار ایالت جورجیا در پی گسترش اعتراضات به قتل مرد سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس، واحدهای گارد ملی را در این ایالت فعال و وضعیت اضطراری اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه روسی «راشا تودی»، مرکز شهر آتلانتا شب ناآرامی را پشت سر گذاشت و چندین خودرو از جمله خودروی پلیس به آتش کشیده شدند. کمپ در بیانیه‌ای که صبح امروز در توییتر منتشر کرد، نوشت: به درخواست شهردار «کیشا باتمز» و بعد از مشورت با مقامات ایمنی عمومی و آمادگی اضطراری، وضعیت اضطراری را برای شهرستان فولتن اعلام کردم تا 500 نیروی گارد جورجیا از مردم و اموالشان در آتلانتا محافظت کنند.
وی افزود: در این شرایط اضطراری همه منابع را در دسترس سران محلی قرار خواهیم داد.
در ساعات آغازین روز جمعه معترضان به نزدیک مقر شبکه سی‌ان‌ان حرکت کردند، و در مقابل ساختمان این شبکه با پلیس درگیر شدند. معترضان شیشه‌های ورودی ساختمان شبکه سی‌ان‌ان را خرد کردند و چند خودرو را به آتش کشیدند.

ناتوانی پلیس «مینیاپولیس» در اجرای قوانین منع آمد و شد
معترضان به قتل نژادپرستانه یک سیاهپوست در «مینیاپولیس» بدون اعتنا به قوانین منع آمد و شد به یکی دیگر از اداره‌های پلیس این شهر حمله و آن را محاصره کردند.
معترضان «مینیاپولیس» در ادامه اعتراضات خشونت‌بار به قتل نژادپرستانه یک مظنون سیاهپوست به نام «جورج فلوید» توسط یک افسر پلیس بدون توجه به قوانین منع آمد و شد، یک اداره پلیس را در شهر «مینیاپولیس» محاصره کردند.
بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، شهردار مینیاپولیس اعلام کرد از ساعت 20:00 جمعه به وقت محلی (05:30 روز شنبه به وقت تهران)، در این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار خواهد بود.
با اینحال، معترضان بدون اعتنا به این قوانین، مقابل دفتر مرکزی حوزه پنجم اداره پلیس مینیاپولیس تجمع کردند و این اداره را تحت محاصره خود درآوردند.
در دیگر نقاط شهر مینیاپولیس، اعتراضات به خشونت کشیده شده است و در پی این اعتراضات خساراتی به ساختمان‌هایی چون داروخانه‌ها و فروشگاهها وارد آمده است.

تظاهرات‌کنندگان آمریکایی کاخ سفید را به حالت تعطیل درآوردند
تظاهرات معترضان به قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست، کاخ سفید را برای مدتی به حالت تعطیل موقت درآورد.
خبرنگارانی که در داخل ساختمان کاخ سفید حضور داشتند گفتند به دلیل حضور معترضان در محوطه اطراف کاخ سفید به آنها دستور داده شده در داخل ساختمان باقی بمانند.
«پیتر الکساندر»، خبرنگار ان‌بی‌سی‌نیوز در کاخ سفید یکی از خبرنگارانی بود که در پیامی در توئیتر این موضوع را گزارش داد. او مدتی بعد مجدداً نوشت که کاخ سفید از تعطیلی درآمده است.
الکساندر در پیام نخست خود در توئیتر نوشت: «طبق دستور سرویس مخفی آمریکا، کاخ سفید به دلیل تظاهرات‌های مربوط به جورج فلوید در نزدیکی درب‌های ورودی به حالت بسته درآمده است.»
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند معترضان در «پارک لافایت» که در مجاورت ساختمان کاخ سفید قرار دارد تجمع کرده‌اند.
رسانه‌ها همچنین گزارش داده‌اند تظاهرات‌کنندگان حاضر در پارک لافایت به زد و خورد با پلیس سرویس مخفی آمریکا پرداخته‌اند.

استقرار 500 نظامی گارد ملی آمریکا در مینیاپولیس
گارد ملی آمریکا از استقرار 500 نظامی خود در شهرهای مینیاپولیس و سنت‌پل خبر داده است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ملی آمریکا اعلام کرد: پس از 3 شب تظاهرات اعتراض‌آمیز و خشونت‌بار به‌خاطر قتل یک شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح توسط مأموران پلیس، حدود 500 نظامی و سرباز گارد ملی آمریکا در شهرهای میناپولیس و سنت‌پل مستقر شده‌اند.
جان ینسن از فرماندهان گارد ملی مینیاپولیس در این باره گفت: نظامیان ما برای حفاظت از جان، اموال و حق مردم برای برپایی تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز آموزش دیده‌اند.
استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا شب گذشته در حالی آغاز شده است که برخی آشوبگران با سوءاستفاده از شرایط ایجادشده، اقدام به آتش زدن ده‌ها ساختمان و غارت فروشگاه‌ها کرده‌اند.

تظاهرات در مینیاپولیس در مخالفت با اعلام حکومت نظامی
شبکه الجزیره گزارش داد: با وجود اعلام حکومت نظامی در شهر مینیاپولیس آمریکا، هزاران نفر برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به خیابان ها آمدند.
ناصر الحسینی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن، گفت: در واشنگتن شاهد برگزاری تظاهرات گسترده و درگیری های پراکنده با نیروهای پلیس بودیم. تجمع در اطراف کاخ سفید ادامه دارد و صدها نفر از نیروهای امنیتی آمریکا در این منطقه مستقر شده اند. نوعی تعقیب و گریز بین دو طرف در برابر کاخ سفید ادامه دارد. دیگر شهرها مانند دالاس و تگزاس هم شاهد درگیریهایی بود که خطرناک نبود. تگزاس شاهد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بود که به صورت غیرمنتظره به خشونت کشیده شد. معترضان در اطراف یک مرکز پلیس در تگزاس، تجمع کردند. تظاهرات در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا و سن خوزه، مسالمت آمیز بود. اما کانون اصلی اعتراضات شهر مینیاپولیس است. پس از توئیت های روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که عاملان خشونت در این شهر را جانی توصیف کرد، به نظر می رسد مردم هنوز آرام نشده اند. از نظر مردم، بازداشت پلیس عامل قتل جرج فلوید و زندانی کردن او کافی نیست.
الحسینی افزود: با وجود اعلام حکومت نظامی در شهر مینیاپولیس، هزاران نفر آن را به چالش کشیدند. در واقع اقدام آنها، به چالش کشیدن ترامپ بود. ناظرانی که تحولات آمریکا را زیر نظر دارند، معتقدند مشکل پلیس و خشونت علیه اقلیت ها، در سراسر این کشور وجود دارد و محدود به مینیاپولیس نیست و به همین علت شهرهای مختلف آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز است. اوضاع مینیاپولیس از کنترل خارج شده است و بر خلاف تهدیدات دونالد ترامپ، نیروهای پلیس محلی به جای درگیر شدن با معترضان، از خیابان ها خارج شدند و خیابان ها را برای معترضان خالی کردند.

یک خودرو در کالیفرنیا عمداً معترضان به قتل یک مرد سیاهپوست را زیر گرفت
راننده یک خودرو سیاه با حرکت سریع از میان معترضان در کالیفرنیا، عمداً تظاهرکنندگانی را که برای اعتراض به قتل یک مرد سیاهپوست به دست مأموران پلیس سفیدپوست تجمع کرده بودند، زیر گرفت و از محل سانحه گریخت.
به گزارش شبکه تلویزیونی ان بی سی، تصاویر ویدیویی که با دوربین گوشی تلفن همراه هوشمندِ یکی از مردم گرفته شده است، نشان می دهد: روز گذشته (جمعه)، در حالی که معترضان به قتل جرج فلوید، که در مینیاپلیس به دست نیروهای پلیس کشته شد، در شهر بیکِرزفیلد در ایالت کالیفرنیا تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار کرده بودند، یک دستگاه خودرو سیاه رنگ با سرعت از میان تظاهرکنندگان عبور می کند و به برخی از آن ها صدمه می زند.
این تصاویر، لحظه برخورد این خودرو را با یکی از تظاهرکنندگان که به گوشه ای می افتد، نشان می دهد، اما آن خودرو همچنان با سرعت، به حرکتِ خود ادامه می دهد.
بسیاری از معترضان تلاش می کنند از مقابل این خودرو فرار کنند تا به آن ها برخورد نکند. سخنگوی پلیس بیکرزفیلد که خبرنگار ان بی سی نیوز می خواست در این خصوص از او سؤال هایی بپرسد، فوراً به درخواست مصاحبه از سوی این شبکه تلویزیونی، پاسخ نداد. هنوز هیچ گزارش رسمی درباره تعداد مصدومان یا میزان جراحات آن ها منتشر نشده است. راننده یا صاحب آن خودرو نیز شناسایی یا معرفی نشده است.

اعتراضات ضد نژادپرستی در فونیکس گسترده تر شد
در ادامه اعتراضات خیابانی به کشته شدن جورج فلوید و دیون جانسون سیاه پوست دیگر در آریزونا، شهر فونیکس صحنه اعتراضات گسترده ای شد.
به گزارش ان بی سی نیوز، معترضان به سمت مقر پلیس فونیکس حرکت کردند . پلیس از معترضان خواست متفرق شوند سپس به منظور متفرق کردن معترضان گاز اشک آور و نارنجک های نوری شلیک کرد.

پنتاگون برای استقرار پلیس نظامی در «مینیاپولیس» آماده‌باش داد
وزارت دفاع آمریکا نیروهای «پلیس نظامی» خود را برای اعزام به شهر مینیاپولیس در وضعیت آماده باش قرار داد.
به موازات گسترش اعتراضات علیه قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست 46 ساله آمریکایی به ده‌ها شهر در مناطق مختلف آمریکا، پنتاگون در تدارک برای اعزام نیروهای «پلیس نظامی» به شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا کانون اصلی اعتراضات است.
به نوشته آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اقدامی نادر به ارتش دستور داده که چندین واحد از نیروهای پلیس نظامی خود را به منظور استقرار در شهر مینیاپولیس در وضعیت آماده باش قرار دهد.
طبق گزارش این خبرگزاری آمریکایی، به نظامیان پایگاه «فورت برگ» در ایالت کارولینای شمالی و «فورت درام» در نیویورک دستور آماده باش چهار ساعته به منظور استقرار در مینیاپولیس صادر شده است.
آسوشیتدپرس به نقل از سه منبع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، این خبر را منتشر کرده است. طبق این گزارش، به نظامیان پایگاه‌های فورت کارسون در ایالت کلرادو و فورت رایلی در ایالت کانزاس برای استقرار در مینیاپولیس، آماده باش 24 ساعته داده شده است.
گفته می‌شود که این دستور آماده باش روز جمعه (دیروز) بعد از صحبت‌های دونالد ترامپ خطاب به مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و به صورت لفظی و کلامی صادر شد.
رئیس‌جمهور آمریکا از وزیر دفاع خواسته بود که گزینه‌های نظامی به منظور کمک برای مقابله با «آشوب‌ها در مینیاپولیس» را مدنظر قرار دهد.
ترامپ در تماس تلفنی پنجشنبه شب با وزیر دفاع آمریکا از او خواست هر چه سریع‌تر برای مقابله با خارج شدن اوضاع مینیاپولیس از کنترل ارتش را برای استقرار نیروها آماده کند.
به گفته یک منبع مطلع آمریکایی، پنتاگون با استناد به «قانون سال 1807 شورش» در تدارک برای استقرار نیروهای پلیس نظامی در مینیاپولیس است.
آخرین باری که در آمریکا به این قانون استناد و استفاده شده بود، سال 1992 برای مقابله با شورش‌های لُس آنجلس بود.
«آلیسا فرح» مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید به گمانه‌زنی‌ها درباره استقرار پلیس نظامی آمریکا در مینیاپولیس واکنش نشان داد و اعلام کرد که خبر استقرار آنها در این شهر نادرست است.
آسوشیتدپرس در حالی از تدارک برای استقرار پلیس نظامی آمریکا در مینیاپولیس خبر داده که اعتراضات در این شهر ایالت مینه‌سوتا و برخی دیگر از شهرهای آمریکا به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» ادامه دارد.

اوباما: قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس، نباید در آمریکای 2020 امری عادی باشد
رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به قتل یک شهروند سیاه‌پوست توسط مأمور پلیس گفت، چنین اتفاقاتی نباید در آمریکای سال 2020 امری عادی باشد.
«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست مینیاپولیس توسط مأمور پلیس این شهر واکنش نشان داد.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، اوباما در بیانیه‌ای نوشت: «اینکه آرزو کنیم بعد یک همه‌گیری جهانی و بحران اقتصادی زندگی به حالت عادی برگردد امری عادی است. اما باید به خاطر بیاوریم که برای میلیون‌ها آمریکایی، برخورد متفاوت بر اساس نژاد یک امر عادی غم‌انگیز، دردناک و دیوانه‌کننده است که در هنگام مراجعه به نظام سلامت، نظام قضایی، قدم زدن در خیابان یا فقط تماشای پرندگان با آن مواجه می‌شوند».
رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «این نباید در آمریکای سال 2020 امری عادی باشد. این مسئله نمی‌تواند عادی باشد».
وی از مقام‌های ایالت مینه‌سوتا درخواست کرد از انجام تحقیقات عادلانه درخصوص قتل جورج فلوید اطمینان حاصل کنند. وی ادامه داد: «اما این بر عهده همه ما است که فارغ از نژاد و موقعیت، هنجار جدیدی ایجاد کنیم که در آن میراث تعصبات و رفتارهای نابرابر نهادها و قلب‌های ما را آلوده نکنند».

وکیل ترامپ، استعفای شهردار مینیاپولیس را خواستار شد
وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ناآرامی‌ها در شهر مینیاپولیس گفت شهردار این شهر و فرماندار ایالت مربوطه باید استعفا دهند.
«رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا روز شنبه استعفای شهردار «مینیاپولیس» واقع در ایالت «مینه‌سوتا» را خواستار شد.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، جولیانی در واکنش به تظاهرات گسترده در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست مینیاپولیس توسط مأمور پلیس گفت مقامات دموکرات مینه‌سوتا در برقراری نظم در این ایالت ناتوان هستند.
وکیل شخصی ترامپ گفت: «آن‌ها سیاست‌هایی در حمایت از مجرمان را دارند که رقت انگیر و خطرناک هستند و اکنون نتیجه آن را نه‌تنها در آنجا (مینیاپولیس) بلکه در سوختن شهرهای دیگر نیز می‌بینیم».
جولیانی افزود:‌ «همه این شهرها قرار است توسط دموکرات‌های به‌اصطلاح ترقی‌خواه و احمق اداره شوند که اجازه می‌دهند مجرمین از زندان خارج شوند، برای قاتلین وثیقه می‌گذارند و چنین اتفاقاتی را مورد تشویق قرار می‌دهند».
وی در ادامه گفت، «جیکوب فری» شهردار مینیاپولیس و «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا باید استعفا دهند. او درباره دلیل چنین درخواستی گفت:‌ «تسلیم کردن یک حوزه پلیس؟ شهردار باید استعفا دهد. به‌خاطر این‌که به پلیس‌ها گفته فرار کنند باید استعفا دهد و فردی جایگزین او شود که بتواند از مردم محافظت کند».

پاسخ کنایه‌آمیز شهردار مینیاپولیس به ترامپ
شهردار شهر «مینیاپولیس» که این روزها صحنه اعتراضات به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان است، پاسخ انتقاد رئیس‌جمهور این کشور را با انتقاد کنایه‌آمیز داد.
«جاکوب فری» شهردار «مینیاپولیس» صبح جمعه انتقاد ترامپ به مدیریت خود را در میانه خشم و اعتراض مردم این شهر به قتل مرد سیاه‌پوست به دست پلیس با انتقاد تند پاسخ داد.
به گزارش پایگاه خبری نزدیک به کنگره آمریکا «هیل»، ترامپ روز جمعه در توییتر به فری تاخت و گفت اگر وی نتواند وضعیت را تحت کنترل درآورد، نیروهای گارد ملی را به آنجا اعزام خواهد کرد.
ترامپ نوشت: «یا جاکوب فرِی، شهردار چپ‌گرای افراطی بسیار ضعیف این شهر، خودش را جمع‌وجور می‌کند و شهر را تحت کنترل درمی‌آورد، یا من گارد ملی را اعزام می‌کنم تا این کار را به درستی انجام دهند».
بعد از آن که یک گزارشگر توییت ترامپ را برای شهردار در یک کنفرانس مطبوعاتی خواند، فری اظهارات وی را محکوم کرد.
فری به خبرنگاران گفت: بگذار این را بگویم که ضعف، سر باز زدن از پذیرش مسئولیت اقدامات خود است. ضعف، انگشت اتهام را به سمت دیگران گرفتن در زمان بحران است. دونالد ترامپ چیزی درباره قدرت مینیاپولیس نمی‌داند.
وی در ادامه گفت: ما بسیار قوی هستیم. آیا این یک دوره زمانی دشوار است؟ بله، اما بهتر است شما مطمئن باشید که ما از پس آن برمی‌آییم.
فری همچنین معترضان را به آرامش دعوت کرد و گفت: اعتراضات در مینیاپولیس نتیجه خشم و اندوه است؛ این احساسات نه تنها قابل قبول، بلکه درست است و بازتاب واقعیت زندگی جامعه سیاه‌پوستان ما است.

نظر شما