شناسهٔ خبر: 40385339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

جنگ بین رییس جمهور تروریست آمریکا و توییتر/ توییتر دستور شلیک را غیرقابل پخش کرد/ دستور ترامپ برای محدود کردن شبکه های اجتماعی

ابنا

درگیری بین ترامپ و توئیتر بالا گرفته است. توئیتر محدودیت هایی روی توئیت ترامپ گذاشته و ترامپ هم فرمانی علیه شبکه های اجتماعی صادر کرد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ درگیری بین «دونالد ترامپ» رییس جمهوری تروریست آمریکا و "شبکه اجتماعی توییتر" بالا گرفته است. در چند روز اخیر توییتر محدودیت هایی روی توییت های ترامپ گذاشته و ترامپ هم فرمانی علیه شبکه های اجتماعی صادر کرده است.

به نوشته انتخاب، ماجرا از آنجا آغاز شد که دونالد ترامپ روز سه‌شنبه 6 خرداد 1399 در دو توییت، اعلام کرد که رأی دادن از طریق پست در انتخابات پیش روی آمریکا به "تقلب گسترده" منجر می‌شود و این مسئله را مطرح کرده بود که "صندوق‌های پستی به سرقت می روند!".

توییتر اندکی بعد یک "برچسب راستی‌آزمایی" زیر این پست‌ قرار داد که با لینکی، کاربران را در صورت تمایل به صفحات و مقالات رسانه‌های خبری مختلف درباره "رأی دادن از طریق پست در اتنخابات آمریکا" هدایت می‌کرد. عنوان این برچسب راستی‌آزمایی این است: "حقایق درباره رأی دادن از طریق پست را دریافت کنید".

توییتر از سوی دیگر می‌گوید افزودن برچسب راستی‌آزمایی حقایق بر پایه خط مشی جدید این شبکه اجتماعی برای مقابله با اطلاعات گمراه‌کننده است. 

* توییت ترامپ و "دستور شلیک به معترضان" / توییتر پیام ترامپ را «غیر قابل پخش» کرد

در همین حال، اوضاع در شهر "مینیاپولیس" در ایالت "مینه سوتا" وخیم است و مردم در اعتراض به قتل فجیع یک مرد سیاه پوست به نام «جورج فلوید» به دست پلیس، تظاهرات می کننداین اعتراضات در دومین روز آن - چهارشنبه 7 خرداد 1399 - به خشونت کشیده شد.

در واکنش به این اعتراضات، دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود دستور شلیک به مردم را صادر کرد و نوشت: "این اوباش به خاطر جورج فلوید بی احترامی می‌کنند و من اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد. چندی پیش با فرماندار، تیم والتز، صحبت کردم و به او گفتم که ارتش در تمام مسیر کنار اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را در دست خواهیم گرفت، وقتی غارت آغاز می‌شود، شلیک هم شروع می‌شود. متشکرم!".

اما توییتر این پیام رییس جمهور تروریست آمریکا را به خاطر "تمجید و تجلیل از خشونت" غیر قابل پخش کرد.

این شبکه اجتماعی پیشتر نیز دو پست رییس ‌جمهوری برزیل را به دلیل "مغایرت با آداب مبارزه با همه‌‌گیری ویروس کووید-۱۹" مسدود کرده بود.

* دستور ترامپ برای پایان حمایت قانونی از شبکه های اجتماعی در مقابل پیگرد حقوقی

پس از این رویدادها، دونالد ترامپ دیروز پنجشنبه هشتم خرداد 1399 یک فرمان اجرایی برای پایان دادن به حمایت قانونی از شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک در مقابل پیگرد حقوقی امضا کرد.

وی به هنگام امضای این فرمان اجرایی تاکید کرد که این فرمان اجرایی در راستای دفاع از «آزادی بیان در برابر یکی از جدی ترین خطرات پیش روی آن در تاریخ آمریکا» صادر کرده است.

رئیس جمهوری تروریست آمریکا گفت: تعداد معدودی از شبکه های اجتماعی بخش وسیعی از كل ارتباطات عمومی و خصوصی در ایالات متحده را در انحصار و كنترل خود دارند. آنها قدرت بدون نظارتی برای سانسور، محدود کردن، ویرایش، شکل دادن، پنهان کردن، تغییر، به طور مجازی هر نوع ارتباط بین شهروندان و مخاطبان در عرصه عمومی دارند.

این فرمان دونالد ترامپ نهادهای دولتی را موظف می کند تا از سازمان های مستقل از جمله کمیسیون فدرال ارتباطات و کمیسیون فدرال تجارت بخواهند تا اعمال قوانین جدید در خصوص شرکت های اصلی شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند. در حالی که کارشناسان معتقدند بدون مصوبه کنگره نمی توان اقدام چندانی در این زمینه انجام داد.

* رای‌گیری پستی به معنای "پایان حزب جمهوریخواه"

رییس جمهور تروریست آمریکا بامداد امروز جمعه 9 خرداد 1399 مجدداً در پیامی توییتری مدعی شد که شرکت فیسبوک نیز در اختلاف با توییتر با او هم‌ عقیده است. ترامپ نوشت: مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نیز امروز از توییتر انتقاد می‌کند.

ترامپ با بیان اینکه [زاکربرگ می‌گوید:] "سیاست ما با توییتر در این باره تفاوت دارد. من قویا اعتقاد دارم که فیسبوک نباید قضاوت‌کننده حقیقت چیزهایی باشد که مردم در اینترنت می‌گویند." افزود: "آیا توییتر از اوباما به خاطر گفتن «می‌توانید دکتر خود را نگهدارید.» انتقاد کرد؟!"

به نوشته ایرنا رییس جمهوری آمریکا سپس در پیامی دیگر اعلام کرد: "رأی‌گیری پستی به معنای «پایان حزب جمهوریخواه» خواهد بود!".

این درگیری ها در حالی بین ترامپ و توییتر ایجاد شده است که رییس جمهور تروریست آمریکا، بیشترین بهره را از توییتر در راه رسیدن به قدرت برده است.

...........................
پایان پیام/ 101

نظر شما