شناسهٔ خبر: 40378882 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تقدیر از کادر درمان در مقابله با کرونا؛

مراسم گراميداشت 110 شهيد سلامت در تهران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مراسم گرامیداشت 110 شهید سلامت دیروز با حضور جمعی از مقامات کشوری ولشکری و برخی از خانواده های شهدای سلامت در بیمارستان شهدای تجریش تهران برگزار شد .
به گزارش خبرگزاری آریا، در این مراسم که با هدف گرامی‌داشت یاد این پرسنل خدوم از تندیس و تمبر فرشته مهر به‌ عنوان نمادی از خدمت‌رسانی صادقانه نیرو‌های درمانی و بیمارستانی با حضور مسئولین کشوری و لشکری رونمایی شد.
رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت : در طی این مدت 3000 نفر از کادر درمان کشور به ویروس کرونا آلوده شده و متاسفانه حدود 110 نفر از آنان جان باخته‌اند که در این مراسم از تعدادی از خانواده این قهرمانان ملی تقدیر شد .
خشنود گفت : همزمان با برگزاری این مراسم گرامیداشت جشنواره فرشته مهر هم برگزار می شود که این جشنواره از امروز اغاز شده و تا یک شهریور ماه روز پزشک ادامه خواهد داشت که در تمام زمینه‌ها از جمله خطاطی، نقاشی، خط‌نقاشی، گرافیک و تصویرسازی، کاریکاتور، انیمیشن، عکاسی و فیلم کوتاه، موسیقی، هنر‌های تجسمی و نمایشی، مجسمه‌سازی، شعر و ادبیات ارائه مقالات علمی و آثار دریافت و داوری خواهد شد و پس از به نمایش گذاشته شدن ، به آثار برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.
دبیر این جشنواره با اشاره به درخواست نامگذاری هشتم خرداد به عنوان روز مدافعان سلامت تصریح کرد: در این مراسم درخواست تغییر نام خیابان حمید در محدوده بیمارستان شهدای تجریش به خیابان مدافعان سلامت یا فرشته مهر را نیز داریم که قرار است شورای شهر در این باره تصمیم گیری کند .
رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به اینکه نسبت به اوایل شیوع کرونا در کشور، وضعیت مناسبی داریم و به نسبت قبل از عید با کاهش مراجعات بیمارستانی مواجهیم، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مشاغل و کاهش دقت مردم در رعایت موازین بهداشتی شیوع بیماری مقداری بیشتر شده است و مطمئن هستیم که اگر مردم دوباره نکات بهداشتی را رعایت کنند وضعیت خوبی پیدا می‌کنیم.
سخنگوی دولت در این مراسم گفت : روزهای سخت کرونا را مدیریت و کنترل کردیم و امیدواریم در کنار هم از این مرحله هم عبور کنیم.
علی ربیعی گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند که ما زمین می‌خوریم و بلند نمی‌شویم، بیمارستان هایمان پر از کشته می‌شود و تخت‌هایمان خالی نخواهد بود، سالمندان‌مان خواهند مرد اما خوشبختانه هیچ یک از این‌ها رخ نداد و داریم بیماری را مهار می کنیم.
سخنگوی دولت گفت: ما همچنان باید دین خودمان را ادا کنیم و باید داستان‌هایمان را تعریف کنیم. داستان‌های زیادی به دلیل کرونا در کشور اتفاق افتاد که بخش اعظمی از آن‌ها در همین بیمارستان ها رقم خورده است.
وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی فکر می‌کردیم که روح ایثار از جامعه رخت بست. خیلی‌ها در این زمینه صحبت می‌کردند و این موضوع به گونه‌ای نوستالژی شده بود. این درحالیست که اکنون با گوشت و پوست‌مان می‌فهمیم که این بار قهرمانان با لباس سپید آمدند. این قهرمانان متخصص طب اورژانس بودند، متخصص عفونی بودند، متخصص بیهوشی بودند، پرستاران بودند، بهورز بودند، نظافتچی بیمارستان بودند و... این قهرمانان از دل جامعه آمدند.
ربیعی افزود: هیچ نسلی بدون قهرمان زندگی نمی‌کند و تاریخ یک کشور هم روزهای سختی دارد و قطعا در آینده داستان‌های بسیاری از فداکاری‌هایی که رخ داد و روزهای تلخ و سختی که باهم سپری کردیم، مطرح می‌شود.
سخنگوی دولت گفت : ما باید از جان مردم در برابر ویروس کووید-19 دفاع می کردیم که خوشبختانه جامعه از این آزمایش سربلند بیرون آمد. سلام دولت و رییس جمهور را به خانواده کادر پزشکی و درمانی و 110 خانواده شهدای سلامت می‌رسانم. این شهدا به طور غم انگیز شهید و دفن شدند. این برایمان قابل درک است و از همه این افراد تقدیر می کنیم. جامعه سپاسگزار مدافعان سلامت است و تاریخ تلاش‌های این افراد را فراموش نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، ربیعی تاکید کرد: ما این روزهای سخت را مدیریت و کنترل کردیم و امروز داریم کرونا را مهار می‌کنیم و امیدواریم در کنار هم از این مهار هم عبور کنیم. امیدوارم در روزهایی نه چندان دور این بیماری را مهار کرده و از مدافعان سلامت تقدیر کنیم.

نظر شما