شناسهٔ خبر: 40377592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تبعات قتل یک سیاهپوست به دست پلیس؛ آشوب‌ها به چند شهر دیگر آمریکا کشیده شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- اعتراضات به قتل یک مرد سیاهپوست به دست نیروهای پلیس شهر مینیاپولیس به چند شهر دیگر آمریکا کشیده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ درحالیکه کمتر از یک هفته از کشته شدن جرج فلوید به دست نیروهای پلیس شهر مینیاپولیس می‌گذرد، این شهر برای سومین شب پیاپی صحنه درگیری‌های شدید، غارت فروشگاه‌ها و زدوخورد با پلیس بود. این تظاهرات اعتراضی به شهر مینیاپولیس ختم نشده و به چند شهر دیگر آمریکا نیز کشیده شده است.

نیروهای پلیس مینیاپولیس هفته گذشته جرج فلوید را به قتل رساندند. آنها روی گردن فلوید- که دستانش با دستبند بسته شده بود- نشسته بودند و آنقدر این کار را ادامه دادند که او خفه شد. اعتراض به قتل نژادپرستانه فلوید به چند شهر دیگر از جمله سنت «پاول میدوی» و ـلانگ فلو» نیز کشیده شده است که همه این تظاهرات با شورش، دزدی و غارت همراه بوده است. شهردار سنت پاول از مردم خواسته در منزل بمانند و به خیابان‌ها نیایند چرا که فقط در این شهر کوچک ۲۰ نقطه شاهد آتش‌سوزی و درگیری بوده است.

آشوب، آتش‌سوزی و اعتراض درحالی در مینیاپولیس و اطراف آن ادامه دارد که پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده در مورد قتل فلوید تحقیق می‌کند. مقامات شهر تاکنون به اخراج چهار پلیس بسنده کرده‌اند.

ترامپ نیز در واکنش به اتفاقات مینیاپولیس دو توییت منتشر کرده و به مقامات دمکرات شهر تاخته است. او نوشته «من نمی‌توانم عقب بنشینم و فقط شاهد این باشم که در شهر بزرگ آمریکا- مینیاپولیس – چه اتفاقاتی می‌افتد. این اتفاقات حاصل فقدان یک رهبری کارآمد است. یک شهردار چپ افراطی به نام جاکوب فری که خیلی ضعیف است؛ باید با هم عمل کنیم و اوضاع را تحت کنترل بگیریم و یا من گارد ملی را به آنجا خواهم فرستاد تا کار درست را انجام دهند.»

ترامپ در توییت دیگری نوشت: «این اراذل و اوباش جرج فلوید را بی‌آبرو می‌کنند. من اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی رخ بدهد؛ با فرماندار تیم والز صحبت کردم و به او گفتم نیروهای نظامی آماده‌اند با او در هر زمینه‌ای همکاری کنند؛ هرجا دزدی و ارت شروع شد، تیراندازی هم شروع خواهد شد. متشکرم!»

این درحالی است که برخی منابع از اعزام گارد ملی به شهر مینیاپولیس خبر داده‌اند.

خبر اصلی را در خبرگزاری فرانسه ببینید

نظر شما