شناسهٔ خبر: 40367120 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

جنجال در زمین شماره دو؛ زمین استقلال را گرفتند!

صاحب‌خبر -

 

 

تمرینات تیم فوتبال هوادار(سرخپوشان پاکدشت) روز گذشته در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. شاگردان رضا عنایتی در زمین شماره دو این مجموعه تمریناتشان را از سر گرفتند تا یکی از وعده‌های احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل استقلال را نادیده بگیرند.
تیم فوتبال استقلال تهران طی چند فصل اخیر همواره با مشکلات متعدد پیرامون وضعیت محل تمرین رو به رو بوده و از این رو پس از انتخاب احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل این باشگاه، دو زمین تمرین برای آبی پوشان در نظر گرفته شده است.
سعادتمند پس از رسیدگی به وضعیت مجموعه ورزشی انقلاب، زمین تمرین آماده‌ای را برای شاگردان فرهاد مجیدی مهیا کرد و همینطور یک زمین تمرین دیگر را هم آماده کرد. زمین شماره دو مجموعه آزادی که پیش از این هم شاهد برگزاری تمرینات استقلال بود این بار با عقد قراردادی رسمی به عنوان کمپ تمرینی این تیم شناخته شد. با وجود اینکه پس از عقد قرارداد همکاری بین باشگاه استقلال و زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی عنوان شده بود این کمپ به صورت انحصاری در اختیار این باشگاه پرطرفدار تهرانی است اما برگزاری تمرینات روز گذشته تیم هوادار در این زمین تمرین کاملا اظهارات مطرح شده را نقض می‌کند.
مجید حبیبیون پیمانکار زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی چند روز پس از عقد قرارداد با باشگاه استقلال در واکنش به اینکه این کمپ به صورت انحصاری در اختیار این باشگاه نیست گفته بود که قرارداد باشگاه هوادار تا پایان اردیبهشت ماه بوده است. او گفته بود: “قرارداد ما با باشگاه سرخ پوشان تا تاریخ اول اردیبهشت بود و قرارداد ما با استقلال بعد از این تاریخ است. همانطور که اعلام شده زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی انحصارا و به صورت کاملا اختصاصی در اختیار باشگاه استقلال است. قرارداد ما با باشگاه استقلال یک فصل و برای فصل دوم قابل تمدید است و به نظر نمی رسد برای تمدید آن مشکلی وجود داشته باشد. لذا از الان می‌توان گفت استقلال برای ۲ فصل آینده از این زمین به صورت انحصاری استفاده می‌کند.” ظاهرا تیم هوادار برای تعداد ۵۰ جلسه تمرین، زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی را اجاره کرده بود که به طور معمول این قرارداد باید تا پایان اسفند ۹۸ به پایان می‌رسید اما با شیوع کرونا، این تیم تعداد ۴ جلسه تمرین طلب‌کار است. با این وجود طبق قرارداد، تیم هوادار یا این تعداد جلسات را تمرین خواهد کرد و یا پیمانکار مجموعه مبلغ این چهار جلسه را به سرخپوشان پرداخت خواهد کرد اما به هر ترتیب کلمه انحصاری که مسئولان باشگاه استقلال و مجموعه ورزشی آزادی در این قرارداد به کار برده‌اند تعریف جدید و عجیبی از این نوع قرارداد است.

 

تاثیر کرونا؛ حسرت دنباله‌دار ارسلان

اغلب بازیکنانی که در این سال‌ها در خط حمله به تیم استقلال پیوستند برای رسیدن به روزی که جایگاه خود را در این تیم تثبیت کنند به زمانی یک تا دو ماهه نیاز داشتند و بعضاً برخی هنوز هم نتوانسته‌اند به انتظاراتی که از آن‌ها می‌رفته جواب مثبت بدهند. این مهم درباره اسماعیل گونسالوس، گادوین منشا و یا مرتضی تبریزی نمود داشت، اما بازیکنانی هم بودند که بلافاصله پس از ورود به کادر خط حمله استقلال جواب مثبت محکمی به انتخاب کادر فنی داده و خود را در قالب هجومی تیم تثبیت کردند. مانند مامه بابا تیام، شیخ دیاباته، مهدی قایدی و البته ارسلان مطهری. مهاجمی که حدود ۵ فصل پیش با ورود علیرضا منصوریان درصدد بود تا به تیم استقلال بیاید ولی بخت با او یار نشد. مطهری در این مدت کوتاهی که در نیم‌فصل زمستانی لیگ نوزدهم به تیم استقلال پیوسته توانسته ۶ گل برای این تیم به ثمر برساند و مشخص نبود اگر فوتبال به خاطر کرونا قطع نمی‌شد امروز او در استقلال و جدول گلزنان لیگ و یا آسیا چند گله بود. این بازیکن که در نیم‌فصل اول ۵ گل با پیراهن تیم ذوب‌آهن به تیم‌های استقلال، پیکان، شاهین شهرداری بوشهر، ماشین‌سازی تبریز و نساجی مازندران زد با حضور در تیم استقلال با زدن ۳ گل ابتدا در دیدار با نفت مسجد سلیمان و با گل دقیقه ۳۵ خود زمینه‌ساز برد ۲- یک تیمش شد (گل دوم استقلال در آن دیدار را مهدی قایدی به ثمر رساند). او بلافاصله پس از استارت گلزنی اش در مهمترین دیدار این تیم در نیم‌فصل دوم رودرروی پرسپولیس هر دو گل تساوی‌بخش بازی را به ثمر رساند تا به یک‌باره به اوج محبوبیت نزد هواداران استقلال برسد. او سپس در دیدار‌های لیگ قهرمانان آسیا در دو بازی روبه‌روی الریان (۲ گل) و الاهلی ۳ گل دیگر زد و مرد ۶ گله این تیم شد. شاید بتوان او را یکی از بدشانس‌ترین فوتبالیست‌های لیگ نوزدهم دانست که پس از ۵ فصل به آرزوی پوشیدن پیراهن استقلال رسید ولی پس از ۴ بازی در لیگ برتر و ۴ بازی در لیگ قهرمانان آسیا با سدی به‌نام کرونا روبه‌رو شد و حالا باز هم قریب ۹۰ روز است که در حسرت بازی با پیراهن استقلال می‌سوزد! او این روز‌ها یکی از باانگیزه‌ترین نفرات تیم فرهاد مجیدی است که ثانیه‌ها را برای بازی برای تیم محبوبش می‌شمارد.

 

 

نیکبخت: برانکو می خواست من را خراب کند

هافبک سابق تیم ملی می گوید ترس از پرواز در کنار اختلاف با برانکو باعث شد او جام جهانی را از دست بدهد. علیرضا نیکبخت واحدی در مورد صحبت هایش در برنامه دورهمی که گفته بود به خاطر ترس از پرواز جام جهانی را از دست داده است در این باره گفت: بله من واقعا از پرواز می ترسیدم ولی نمی توانم کتمان کنم که با برانکو هم مشکل داشتم و دیگر همه چیز دست به دست هم داد تا به تیم ملی نروم و در جام جهانی حضور نداشته باشم.
او در مورد اینکه برانکو چه مشکلی با او داشت هم گفت: به هرحال مشکل ما از بازی های آسیایی بوسان شروع شد. ایشان از همان اول من را دوست نداشتند و بازیکنان خودشان را بازی می دادند. همین شد که من هم دیگر به سیم آخر زدم و گفتم خداحافظ تیم ملی و به جام جهانی نرفتم. هافبک سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که بازیکنان برانکو چه کسانی بودند هم گفت: دیگر همه می دانند که دوره برانکو یک عده بازیکن جنوبی باندی تشکیل داده بودند که آقای برانکو فقط آنها را دعوت می کرد و من هم جایی در این لیست نداشتم. در تیم ملی بودم هم اصلا به من بازی نمی رسید و به همین دلیل ترجیح دادم بروم. یادم هست آقای برانکو در پست من از بازیکنی به نام ستار زارع استفاده می کرد. فکر می کنم با یک مقایسه ساده می توانید متوجه شوید تصمیم ایشان درست بوده است یا نه. نیکبخت واحدی در پاسخ به این سوال که آیا از اینکه جام جهانی را از دست داده است پیشیمان نیست هم گفت: اشتباهی بود که انجام دادم و انشاالله در مربیگری آن را جبران می کنم. من سعی می کنم در آینده مشکلاتی که داشتم را جبران کنم. هافبک سابق تیم ملی در مورد اینکه آیا جام ملتهای چین را هم به دلیل ترس از پرواز از دست داد یا نه هم گفت: من اصلا به این بازی ها دعوت هم نشدم و در آن زمان بحث ترس از پرواز اصلا مطرح نبود.

نظر شما