به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسین میرزایی گفت: در سال جهش تولید و در حالی که دنیا به اقلام بهداشتی در پیشگیری از کرونا نیاز دارد، شاهد ایجاد بازار بزرگ در حوزه تولید این قبیل کالاها با ماهیت پیشگیری از کرونا هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت ایران در منطقه برای تولید اقلام بهداشتی، افزود: در شرایط کنونی موقعیت خوبی برای صادرات این قبیل کالاها در منطقه فراهم شده است.
میرزایی ادامه داد: حداقل برای یک تا یک و نیم سال آینده که دنیا درگیر کرونا است، میتوان به صادرات این قبیل کالاها به کشورهای منطقه امیدوار بود.
وی افزود: این موضوع، پیش فرض ما برای تولید اقلام بهداشتی است تا بتوان علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به ارزآوری برای کشور امیدوار بود.
دبیر هم اندیشی بررسی راهکارهای حمایت از زنجیره تولید و عرضه اقلام بهداشتی، گفت: در حالی که با شروع کرونا شاهد فعالیت تعداد زیادی از گروههای جهادی و صنعتی در این عرصه بودیم که البته اشکالاتی هم به تولیدات آنها وارد بود. اما هر چه بود، توانستند نیازهای کشور در بحران کرونا را رفع کنند.
وی تاکید کرد: البته انتظار میرفت که کارگاههای تولیدی و صنعتی به بنگاههای اقتصادی پایدار تبدیل شوند و کالاهای مازاد بر نیاز خود را صادر کنند. اما، ورود نهادی و سازمانی برخی ارگانها به این عرصه باعث آسیب جدی در این عرصه شده است. به طوری که شاهد قیمتهای حداقلی هستیم که برخی ارگانها ارائه میدهند.
میرزایی ادامه داد: این وضعیت برای تولید کننده بهینه نیست و خیلی از تولید کنندگان آسیب دیده اند و بعضی از آنها ورشکسته شده اند.
دبیر هم اندیشی بررسی راهکارهای حمایت از زنجیره تولید و عرضه اقلام بهداشتی، گفت: متأسفانه در چنین شرایطی، فعلاً در اولین آزمون جهش تولید مردود شده ایم.
وی افزود: در همین راستا، مجموعه مردمی و دانش بنیان «شمس» را راه اندازی کردیم که اولین هم اندیشی آن روز چهارشنبه هفتم خرداد ۹۹ برگزار خواهد شد.
میرزایی گفت: قرار است در این همایش مسائل و مشکلات گروههای جهادی و تولید کننده اقلام بهداشتی، شنیده شود.
نظر شما