شناسهٔ خبر: 40217930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر مطرح کرد؛

انجام معاينات متقاضيان حج تمتع 99 در 560 کاروان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از انجام دادن معاینات متقاضیان حج تمتع امسال در 560 کاروان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت، آقای طاهر درودی با اعلام این خبر گفت: از 20 اردیبهشت ، این مرکز با هماهنگی و برنامه ریزی های لازم در سراسر کشور به معاینات متقاضیان حج تمتع امسال پرداخته اند.
وی با اشاره به اینکه 253 پزشک منتخب مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، کار معاینات زائران را به عهده گرفته اند افزود: در مرحله نخست این معاینات افراد زیر 60 سال هدف قرار داده شده اند.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر دقت نظر پزشکان در معاینات متقاضیان حج تمتع خاطرنشان کرد: علاوه بر معاینات عمومی و آزمایش های ساده خون و قندخون و همچنین بررسی سلامت و عملکرد کلیه ها، در این بخش از معاینات، افرادی که نیاز به آزمایش های تخصصی داشته باشند نیز معاینه و آزمایش می‌شوند.
درودی با بیان اینکه این اطلاعات به عنوان پرونده الکترونیک زائر در سامانه مرکز پزشکی حج و زیارت ثبت می شود تصریح کرد: بدین ترتیب پزشکان اعزامی به عربستان به صورت برخط (آنلاین) با مراجعه به مراکز درمانی از همه سوابق بیماری زائر مطلع می شوند و به آنها دسترسی دارند.
معاون حج و عمره جمعیت هلال احمر از فعالیت 560 کاروان زائران بیت الله الحرام در کشور خبر داد و افزود: تلاش شده است تا این معاینات به علت وجود ویروس کرونا با حداکثر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، وضعیت کنونی جامعه انجام پذیرد.

نظر شما