شناسهٔ خبر: 40207363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش به اقدامات غاصبانه صهیونیست ها؛

هشدار اتحاديه اروپا با اشغالگري اسرائيل در کرانه باختري

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که به تایید 25 کشور اروپایی از مجموع 27 کشور عضو اتحادیه اروپا رسید به رژیم صهیونیستی هشدار داد که از هر گونه تصمیم یک جانبه برای الحاق اراضی اشغالی فلسطین به اسرائیل خودداری کند.
در بیاینه اتحادیه اروپا آمده است که این اقدام اسرائیل نقض قوانین بین المللی به شمار می‌رود.
از مجموع 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها اتریش و مجارستان مخالفت خود را با امضای این بیانیه اعلام کردند.
"جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه تاکید کرد، «اتحادیه اروپا قویا از اسرائیل می‌خواهد از هرگونه تصمیم یکجانبه که به الحاق سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی منجر می‌شود، خودداری کند، چون این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی است.»
اتحادیه اروپا پیش از این نیز بار‌ها تاکید کرده بود که تصمیم اسرائیل درباره الحاق کرانه باختری راهکار دو کشوری را تهدید و روند صلح را نابود می‌کند.
پیش از این رسانه‌های صهیونیستی، گزارش دادند که اتحادیه اروپا، مذاکرات داخلی پیرامون نحوه مجازات اسرائیل در صورت اجرای این طرح را آغاز کرده است.
رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که از اول ژوئیه 2020 بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق می‌کند.
این تصمیم رژیم صهیونیستی با واکنش سازمان ملل متحد و جامعه جهانی از جمله گروه‌های فلسطینی مواجه شده است.

نظر شما