شناسهٔ خبر: 40175509 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون بورس:

10 شرکت جدید در مرحله درج در بورس قرار دارند

معاون امور ناشران و اعضای بورس گفت: بیش از 10 شرکت در مرحله درج در بورس بوده و تمام تلاش بر این است تا عرضه‌های اولیه در کوتاه‌ترین زمان در هفته‌های آینده انجام گیرد.

صاحب‌خبر -

مجید نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در بورس اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 10 شرکت در مرحله درج در بورس قرار دارند و شرکت زرماکارون که قبلا در بورس درج شده، در مرحله عرضه اولیه قرار دارد و حداکثر تا پایان هفته آینده در بورس تهران عرضه می‌شود.
وی افزود: تمام تلاش بورس تهران بر این است تا عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و شفاف‌ترین وضعیت در هفته‌های آینده انجام گیرد.
معاون امور ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار تهران در مورد ادامه عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه گفت: جزئیات این مسئله مشخص نیست، اما در صورت وجود شرایط اولیه در اسرع وقت پیگیری می‌شود.
نوروزی در پاسخ به اینکه تاکنون چند شرکت درخواست ارائه سهام خود در بورس تهران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داده و در صف پذیرش قرار دارند، تصریح کرد: بیش از 10 شرکت در مرحله درج بوده که به محض انجام اقدامات تعیین‌شده توسط هیئت پذیرش و احراز شرایط، نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان ناشر ثبت و بلافاصله درج و آماده عرضه می‌شود. همچنین پرونده بیش از 20 شرکت نیز در حال آماده‌سازی برای طرح در جلسه هیئت پذیرش قرار دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تأکید وزیر اقتصاد مبنی بر آسان‌گیری برای ورود شرکت‌ها به بورس چه تمهیدی فراهم کرده‌اید که شرکت‌ها راحت‌تر وارد بورس شوند تا عمق بازار افزایش یابد، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای اتخاذ‌شده توسط هیئت پذیرش بورس در ماه‌های اخیر، راهکارهایی برای پذیرش شرکت‌ها است که در عین حداکثرسازی شفافیت اطلاعاتی و پوشش ریسک‌های احتمالی، امکان پذیرش و درج را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به گذشته تسهیل کند.
گفتنی است، در حال حاضر از صدها هزار شرکت در کشور تنها 760 شرکت در بورس و فرابورس حضور دارند

برچسب‌ها:

نظر شما