شناسهٔ خبر: 40160682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

اگر سرکرده منافقین کاندیدای انتخابات می‌شد!

صاحب‌خبر -
شهدای ایران: ناصر قوامی، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در حمایت از اصلاح‌طلبان گفته است: بنده عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس در سال ۹۸ را شکست تلقی نمی‌کنم چرا که وقتی در یک میدان رقابت افراد ورزیده جریانی غایب است مسلما رقابت جدی شکل نخواهد گرفت که مفهومی به نام شکست یا پیروزی از آن برداشت شود. از این رو اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور قوی نداشتند. اگر می‌شد که در تهران واقعا لیستی شامل آقایان عبدا... نوری، موسوی خوئینی‌ها و امثال این شخصیت‌ها حضور داشته باشند و به رقابت بپردازند اگر رای نمی‌آوردند آن زمان بود که می‌توانستیم بگوییم اصلاح‌طلبان شکست خوردند. اما با توجه به شرایط انتخابات ۹۸ نمی‌توان گفت اصلاح‌طلبان متحمل شکست شدند، چون شخصیت‌های اصلاح‌طلب وارد انتخابات نشدند.

*شبیه آنچه که قوامی گفته است را طبعا می‌توان درباره کسی سرکرده منافقین هم متصور بود...

که نزدیکان او در خارج از کشور بگویند اگر نظام اجازه می‌داد کاندیدای انتخابات شود آنوقت شاهد یک انتخابات واقعی بودیم...

با ذکر این مثال، شاید عیار شبهه‌ای که قوامی مطرح کرده بهتر مشخص و تعیین شود.

اصلاح‌طلبان نمی‌توانند انتظار داشته باشند کسی که از نظر همان نهادهای رسمی نظام اسلامی صلاحیت لازم برای کاندیداتوری ندارد و یا صلاحیتش احراز نشده؛ در انتخابات نامزد شود.

چه اینکه در تمام نظامات سیاسی دنیا، نهادهای کلانی هستند که صلاحیت نامزدها برای مناصب انتخابی را بررسی می‌کنند و اساساً انتظار رها بودگی و بی‌قید و بندی در این زمینه عقلانی هم نیست.

جدای از بررسی فلسفی این مسئله؛ چپ‌ها به مردم نمی‌گویند که انتظار داشتند نظام اسلامی صلاحیت کسانی را تأیید کند که بعضاً در فتنه ۸۸ دارای پرونده بودند، سابقه کیفری داشتند، صراحتا به ولایت فقیه معتقد نبودند و...

قوامی همچنین به مردم نگفته است که از میان اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت شده نیز هیچیک حتی معاریفی مثل انصاری، محجوب، مافی، جلودارزاده و... هم با اقبال مردم مواجه نشدند و این دقیقا به معنی شکست اصلاح‌طلبان است.

گفتنیست، جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان؛ در یک رفتار ضد امنیتی؛ انتخابات مجلس یازدهم را صراحتاً تحریم کرد.

بهزاد نبوی به تازگی تأکید کرد که تحریم انتخابات از سوی چپ‌ها اشتباه بوده است.

نظر شما