شناسهٔ خبر: 40158956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وضعیت ترافیک و آب و هوا

وزش باد شدید در برخی مناطق کشور/ آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها (99/02/29)

سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در مناطقی از شرق کشور به ویژه زابل در سه روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در برخی نقاط کشور رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی  و جنوبی، شمال شرق، شمال غرب، مرکز و بخش‌هایی از استان‌های کرمان، یزد و شمال و شرق فارس رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر روز پنجشنبه (یک خرداد) نیز در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و کرمان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که روز جمعه (دو خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، تصریح کرد: طی سه روز آینده در مناطقی از شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. همچنین امروز (۲۹ اردیبهشت) دریای خزر مواج است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ اردیبهشت) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت) نیز نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش باران و رعد و برق با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

لغو محدودیت تردد شبانه در آزادراه تهران-شمال در تعطیلات عید فطر

بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه های کشور، محدویت تردد شبانه در قطعه یک آزاد راه تهران شمال در آستانه تعطیلات عید فطر و همچنین در ایام تعطیلات رسمی لغو شد.

پیش بینی وضعیت آب و هوا,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,وضعیت ترافیک و آب و هوا

بر اساس اطلاعیه  این مرکز، آزادراه تهران - شمال ( قطعه یک)، واقع دراستان تهران، از تاریخ۲۰ فروردین تا قبل از تعطیلات عید فطر، از ساعت ۱۹ تا ۷ صبح روز بعد، به غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات تکمیل تجهیزات جانبی، مسدود بوده و تردد از جاده‌های جایگزین کرج - چالوس، هراز و فیروزکوه انجام می شود.

آخرین وضعیت جاده‌های شمالی از تردد روان در جاده‌های چالوس، هراز، فیروزکوه ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه رشت – قزوین خبر می‌دهد؛ همچنین جاده‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی گزارش شده است.

آخرین وضعیت ترافیکی سایر جاده‌ها نیز از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس خبر  می‌دهد.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌استثنای جاده‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده،‌ مابقی جاده‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

همچنین در شبانه ‌روز گذشته، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار۲۹۸ ترددشمار فعال در جاده‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲.۳ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۷.۹ اوج تردد بین ساعت ۱۸تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعت مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

نظر شما